سه‌شنبه 3 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

وب‌گاه اقتصاد نیوز

مردی که برای دریافت نهمین دز واکسن کووید -19 مراجعه کرد بود دستگیر شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مطالعات جدید از دانشگاه نورث‌وسترن نشان می‌دهد برخی از آزمایش‌های سریع قادر به تشخیص جهش اومیکرون نیستند.

وب‌گاه عصر ایران

آلودگی هوا جزو شاخص‌ها و مؤلفه‌های قطعی ایجاد سرطان است. پس هر جا که آلودگی هوا وجود دارد، احتمال بروز سرطان در آنجا بیشتر خواهد بود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - به دنبال شیوع ویروس سویه اومیکرون کرونا در اروپا، شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزای آلمان در نظر دارد تا 10 درصد معادل 33 هزار پرواز خود را در فصل زمستان لغو کند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - تمایل زیاد داوطلبان به رشته‌های پزشکی و کمبود پزشک موجب شد که شورای ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور برای افزایش ظرفیت پذیرش در رشته‌های پزشکی تصمیمی جدی بگیرد تا با نگاه مثبت به جبران کمبود پزشک در کشور، این مصوبه به مدت پنج سال ادامه یابد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

پدر علم ژنتیک ایران گفت: چرا ترکیه که در نشیب و فراز سیاسی است، باید تبدیل به مرجعی شود که مردم کشورمان بروند در آنجا سرمایه‌گذاری کنند و خانه بخرند؟!

وب‌گاه مشرق نیوز

کنفرانس RSA که یک رویداد امنیت سایبری مهمی به شمار می رود و هر ساله در سانفرانسیسکو برگزار می شود، در پی افزایش موارد ابتلا به کووید 19 تا ژوئن به تعویق افتاد.

خبرگزاری ایسنا

کنفرانس RSA که یک رویداد امنیت سایبری مهمی به شمار می رود و هر ساله در سانفرانسیسکو برگزار می شود، در پی افزایش موارد ابتلا به کووید 19 تا ژوئن به تعویق افتاد.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: گزارش جدید پایگاه خبری دیفنس وان امریکا ادعا می‌کند که انتظار می‌رود محققان موسسه تحقیقات ارتش والتر رید هفته‌های آتی اعلام کنند که واکسن نهایی علیه کروناویروس جدید را ساخته‌اند.

وب‌گاه عصر ایران

موارد ابتلا به اومیکرون در هر 36 تا 72 ساعت 2 برابر می‌شود که این امر نشان می‌دهد این سویه جدید از «مزیت رشد قابل توجهی» نسبت به نوع دلتا که اکنون گونه غالب بوده، برخوردار است. به این ترتیب انتظار می‌رود که اومیکرون به زودی از دلتا سبقت بگیرد و به گونه غالب در جهان تبدیل شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محققان دانشگاه هنگ‌کنگ دریافتند گونه اومیکرون ویروس کرونا در مقایسه با گونه دلتا با سرعت بیشتری مسیر تنفسی انسان را آلوده می‌کند؛ اما شدت آلودگی ریه توسط آن بسیار کمتر از گونه دلتا است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس شبکه بیماری‌های ویروسی ایران گفت: اومیکرون یه احتمال زیاد می‌تواند سیستم ایمنی بدن را شدیدتر از سویه های دیگر فریب دهد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - گرچه شیوع کرونا سبب افزایش خطر ناامنی غذایی و کاهش سبد خانوار غذایی در ابعادی جهانی شده اما دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با توجه به این شرایط، برنامه حمایت تغذیه‌ای مادران باردار و کودکان زیر پنج سال مبتلا به سوءتغذیه را در دست اجرا دارد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: گزارش سازمان ثبت احوال کشور که آمار مرگ در ایران، پس از کرونا روند صعودی داشته و در سال 99نزدیک به 30درصد نسبت به سال 98و در نیمه اول 1400بیش از 23درصد نسبت به نیمه اول سال 99افزایش داشته است.

خبرگزاری ایسنا

آلودگی هوا معضل جدی هر ساله شهرهای صنعتی کشور بویژه در نیمه دوم سال است. اما این معضل چه تبعاتی برای انسان‌ها بویژه کودکان به همراه خواهد داشت؟ اخیرا سازمان جهانی بهداشت با اعلام این که آلودگی هوا تهدیدی جدی برای سلامت کودکان و بزرگسالان تلقی می شود هشدار داده است که خطرات ناشی آلودگی هوا به مراتب بیشتر از بسیاری بیماری های ویروسی و عفونی برای کودکان زیر پنج سال است.