سه‌شنبه 3 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

وب‌گاه مشرق نیوز

میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور در حالی به زیر 50 درصد رسیده که وزارت بهداشت از شناسایی دست‌کم 14 مورد قطعی ابتلا به ویروس جهش‌یافته کرونا، موسوم به اومیکرون، در کشور خبر داده است!

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نتایج یک مطالعه بزرگ روی 30 میلیون نفر نشان داد که 40 درصد از افراد مبتلا به کووید 19 هیچ علامتی ندارند و ناقل خاموش هستند.

خبرگزاری دانا

درست در زمان طلایی 20 روزه ای که مردم باید به سرعت اقدام به تزریق دوز سوم واکسن کنند تا ایجاد 70 درصد آنتی بادی از وقوع پیک ششم جلوگیری کند، گروهی از مردم با فراغ بال دنبال برند خاصی از واکسن هستند؛ اقدامی که در اصل قصه تاثیری ندارد؛ بجز تضمین وقوع ششمین موج که ناشی از وقت‌کشی است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

در حالی که جهان تلاش می‌کند تا نوع امیکرون ویروس کرونا را درک کند و با آن کنار بیاید، به نظر می‌رسد سویه جدیدی در راه است که اگر شکل بگیرد، یک ابرسویه را پدید می‌آورد.

خبرگزاری تسنیم

میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور در حالی به زیر 50 درصد رسیده که وزارت بهداشت از شناسایی دست‌کم 14 مورد قطعی ابتلا به ویروس جهش‌یافته کرونا، موسوم به اومیکرون، در کشور خبر داده است!

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: در حالی که ظهور سویه امیکرون از ویروس کرونا سبب افزایش تلاش در کشورهای ثروتمند برای تزریق دز یادآور واکسن کرونا شده است، دانشمندان و سازمان‌های بین‌المللی می‌گویند که مقابله با نابرابری واکسن، تنها راه مبارزه با تهدید جهانی کووید -19 است.

خبرگزاری ایسنا

در حالی که ظهور سویه امیکرون از ویروس کرونا سبب افزایش تلاش در کشورهای ثروتمند برای تزریق دز یادآور واکسن کرونا شده است، دانشمندان و سازمان‌های بین‌المللی می‌گویند که مقابله با نابرابری واکسن، تنها راه مبارزه با تهدید جهانی کووید -19 است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - در پی موجی از ابتلا به کرونا در آمریکا که با شیوع سویه اومیکرون به راه افتاد، موزه‌های این کشور به تعطیلی موقت یا کاهش ظرفیت بازدید روی آورده‌اند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سازمان جهانی بهداشت (WHO) طی دستورالعملی به ارائه تعاریف و واژه شناسی به روز شده‌ای در مورد دزهای بعدی (بوستر یا اضافی) واکسن کووید -19 پرداخته است. * بنابر تعریف این سازمان، تزریق دزهای "یادآور" (بوستر / تقویتی) برای اکثریت افراد انجام می‌شود که بر حسب برند واکسن دریافتی (تک دز یا دو دز)، فرایند واکسیناسیون اولیه (کامل) را تکمیل کرده‌اند و به...

خبرگزاری ایسنا

دزهای تقویتی واکسن‌های کووید اکنون به طور گسترده در کشورهای مختلف در دسترس هستند و بزرگسالان (و برخی از نوجوانان) تشویق می‌شوند تا برای جبران کاهش اثربخشی واکسیناسیون اولیه، دزهای بیشتر از واکسن را نیز دریافت کنند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، گفت: بیماری سویه جدید امیکرون بسیار مسری است و یک نفر مبتلا می‌تواند به سرعت 10 نفر از اطرافیان خود را درگیر کند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیر پژوهشی پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بیش از 320 طرح پژوهشی در 2 سال گذشته در این پژوهشکده به تصویب رسید که بخشی از آنها در حال اجرا و بخشی به پایان رسیده است.

خبرگزاری تسنیم

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا ضمن هشدار نسبت به اوج گیری اومیکرون در کشور ظرف 3 تا 4 هفته آینده، بر رعایت پروتکل های بهداشتی و تزریق دوز سوم واکسن کرونا در زمان طلایی دو سه هفته پیش رو تاکید کرد.