پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سامانه بارشی جدید وارد زنجان می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سامانه بارشی جدید وارد زنجان می‌شود

زنجان - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: سامانه بارشی جدید از اواخر وقت جمعه /16 اسفند ماه / وارد منطقه شده و هوای این استان را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

حسین سلطانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی نقشه‌های هواشناسی، آسمان زنجان تا پایان هفته جاری صاف تا قسمتی ابری و در ساعات بعدازظهر با وزش باد همراه خواهد بود.

وی با بیان اینکه دمای هوا از ظهر دیروز / سه شنبه 13 اسفند ماه / تا پایان هفته با افزایش همراه خواهد بود، اظهار داشت: با ورود سامانه بارشی، افزایش تراکم ابر در آسمان این استان را شاهد خواهیم بود و روز شنبه به تدریج با بارش باران و وزش باد همراه می شود.

سلطانی افزود: روز شنبه احتمال بارش برف و وقوع کولاک در مناطق کوهستانی و برفگیر وجود دارد و لازم است رانندگان و مسافران از ترددهای غیر ضرور در این مسیرها اجتناب کنند.

وی به کمینه و بیشینه دمای رخ داده در ایستگاه های هواشناسی استان در 24 ساعت گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: طی مدت یاد شد میزان دما در زرین رود 5- و 7، حلب 4- و 11، گرماب 4- و 9، دانشگاه زنجان 4- و 6، فرودگاه زنجان 4- و 5، نیک پی 3- و 7، خیرآباد 3- و 3، دندی 3- و 10، باش قشلاق گرماب 2- و 9، سجاس 2- و 5، ابهر 2- و 6، صائین قلعه 2- و 4، قیدار 1- و 4، زنجان 1- و 6، ماه نشان 1- و 10، خرمدره 0 و 5، گیلوان 0 و 9، پری 0 و 8، چورزق 3 و 12 و آببر 3 و 7 درجه سانتیگراد گزارش شد.

در حال حاضر، استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند، داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شوند.

*س_برچسب‌ها_س*