جمعه 13 مهر 1403

سرایت جنبش «جان سیاه‌پوستان ارزشمند است» از آنفیلد به لیگ جزیره

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سرایت جنبش «جان سیاه‌پوستان ارزشمند است» از آنفیلد به لیگ جزیره

تهران - ایرنا - بدنبال اقدام باشگاه لیورپول در حمایت از جنبش «زندگی سیاهپوستان ارزشمند است»، باشگاه‌های چلسی و نیوکاسل نیز در حساب توییتری خود پست‌های مشابهی منتشر کردند.

بازیکنان لیورپول در تمرین روز گذشته خود در آنفیلد به نشانه وحدت با این جنبش، در اقدامی نمادین زانو زدند.

بدنبال این اقدام، نیوکاسل در حساب رسمی توییتر خود توییتی مشابه منتشر کرد و این در حالی است که «سزار آزپیلیکوئتا» کاپیتان چلسی نیز در حساب شخصی خود دست به کار شد.

آزپیلیکوئتا در توییت خود همراه با هشتگ #BlackLivesMatter نوشت: کافی است. همه ما انسان هستیم. با هم قویتریم.

این اقدامات حمایتی پس از شادی بعد از گل «جیدون سانچو» در دیدار آخر هفته بورسیا دورتموند صورت گرفته است؛ سانچو پس از گلزنی نوشته چاپ شده روی پیراهن خود را با این مضمون «عدالت برای جورج فلوید» نمایش داد.

امروز (سه شنبه) فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) از سازمان‌دهندگان مسابقات فوتبال خواست تا در خصوص واکنش به نمایش پیام‌هایی همچون آنچه که سانچو در رابطه با فلوید انجام داده است، از «عقل سلیم» بهره گیرند.

این در حالی است که مطابق قوانین فیفا درج شعارهای سیاسی، مذهبی و تجاری روی پیراهن بازیکنان ممنوع است، اما ظاهرا این بار فدراسیون جهانی فوتبال موضع دیگری اتخاذ کرده است.

جورج فلوید هفته گذشته در شهر مینیاپولیس در ایالت مینی‌سوتا آمریکا توسط یک افسر پلیس کشته شد؛ قتل وی به وقوع تظاهرات گسترده‌ای در سرتاسر ایالات متحده منجر شده است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*