شنبه 29 اردیبهشت 1403

سرعت لاک‌پُشتی پروژه‌های راه‌سازی شهرستان اهر

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
سرعت لاک‌پُشتی پروژه‌های راه‌سازی شهرستان اهر

اهر - فرماندار اهر با انتقاد از روند لاک‌پُشتی پروژه‌های راه‌سازی شهرستان اهر بر ضرورت سرعت بخشیدن به پروژه های نیمه تمام حوزه راه این منطقه تاکید کرد.

اهر - فرماندار اهر با انتقاد از روند لاک‌پُشتی پروژه‌های راه‌سازی شهرستان اهر بر ضرورت سرعت بخشیدن به پروژه های نیمه تمام حوزه راه این منطقه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل غنی‌زاده عصر امروز دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان اهر با اشاره به این‌که دادستان اهر برای شروع عملیات اجرایی فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهری اهر اعتبار 25 میلیارد تومانی درخواست است، اظهار داشت: برای تکمیل پروژه‌های آب‌رسانی به روستاها با مشارکت شرکت آب و فاضلاب و قرارگاه سازندگی سپاه، 35 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

فرماندار اهر از تخصیص 251 میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های عمرانی و زیرساختی در حوزه‌های برق، گاز و آموزش و پرورش خبر داد و افزود: همچنین برای تکمیل زیرساخت‌های مخابراتی شهرستان اهر اعتبار 5.5 میلیارد تومانی اختصاص یافته است.

وی در ادامه با قدردانی از تلاش‌های شهردار اهر گفت: شهردار اهر علی‌رغم محدودیت‌های مالی و انباشت بدهی ادوار قبلی شهرداری، طی سال‌جاری 74 هزار و 200 مترمربع آسفالت‌ریزی در سطح شهر اهر انجام داده و از این آمار؛ 33 هزار مترمربع در مناطق هدف بازآفرینی شهری بوده است.

غنی‌زاده با ذکر این‌که نزدیک به 1000 واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان اهر احداث می‌شود، یادآور شد: برای اجرای پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان اهر 700 میلیارد تومان منابع مالی تزریق شده و تنها در این طرح سه مورد موانع در حوزه راه و شهرسازی داریم که با سفر استاندار آذربایجان‌شرقی به این شهرستان؛ موانع پروژه‌ها مرتفع خواهد شد.

فرماندار اهر با انتقاد از روند لاک‌پُشتی پروژه‌های راه‌سازی گفت: با مساعدت استاندار آذربایجان‌شرقی اعتبار 125 میلیارد تومانی برای تکمیل بزرگراه اهر - تبریز اختصاص یافته و علی‌رغم پیش‌بینی اعتبار 70 میلیارد تومانی برای کمربندی جنوبی و 400 میلیارد تومانی برای بزرگراه اهر - مشگین‌شهر، روند اجرایی این پروژه‌ها قابل قبول نیست.

وی با تأکید بر این‌که 3 روستای شهرستان اهر با موافقت استاندار آذربایجان‌شرقی به روستاهای گردشگری تبدیل می‌شوند، تصریح کرد: طرح‌های گردشگری شهرستان اهر را علی‌رغم سنگ‌اندازی و مانع‌تراشی‌هایی که صورت می‌گیرد، با قوت پیگیری می‌کنیم.

غنی‌زاده همچنین از اجرای پروژه‌های عمرانی در حوزه راهداری به ارزش 300 میلیارد تومان در این شهرستان خبر داد و افزود: 200 میلیارد تومان برای بهسازی و آسفالت‌ریزی راه‌های روستایی و 100 میلیارد تومان برای آسفالت‌ریزی جاده‌های اصلی شهرستان اهر که بخش عمده آن از محل مصوبات سفر ریاست‌جمهوری به آذربایجان‌شرقی تأمین و اختصاص یافته است.

فرماندار اهر با اشاره به تکمیل پُل زیرگذر با مساعد شدن شرایط جوی گفت: بخش عمده دلیل رکود در تکمیل زیرگذر ورودی شهر اهر نبود اعتبار بود که با مساعدت استاندار آذربایجان‌شرقی و تخصیص اعتبار 20 میلیارد تومانی از محل اعتبارات سفر ریاست‌جمهوری، به‌زودی این پروژه تکمیل خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که مطالعات سد کچری‌چای شهرستان اهر با هدف تأمین منبع آب شرب در حال انجام است، اظهار کرد: سد کچری‌چای بعد از سال‌ها وقفه و پیگیری نهایتاً منجر به نتیجه شده و در حال حاضر مطالعات این سد با حضور 2 اکیپ با هدف تأمین آب شرب انجام می‌شود.

غنی‌زاده خاطرنشان کرد: گزارش اجرای پروژه‌های عمرانی، خدماتی و زیرساختی در شهرستان اهر که برخی به اتمام رسیده و برخی هم در حال اجرا بوده به ارزش 3,500 میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر ریاست‌جمهوری، ملی و استانی در سفر استاندار آذربایجان‌شرقی به شهرستان اهر تشریح می‌شود.

فرماندار اهر اضافه کرد: همچنین در راستای پیگیری و اجرای قوانین ششم توسعه کشور در حوزه معادن، اعتبار 10 میلیارد تومانی از محل مسئولیت‌های اجتماعی معادن برای اجرای پروژه‌های عمرانی و زیرساختی صرف خواهد شد.