جمعه 8 تیر 1403

سرقت‌های عجیب استاد قلابی برای سفر به خارج!

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
سرقت‌های عجیب استاد قلابی برای سفر به خارج!

سارقی که با ورود به دانشگاه‌ها در شهرهای مختلف تلفن همراه و لپ‌تاپ دانشجویان را سرقت می‌کرد، در کرج دستگیر کرد.

سردار جلیل موقوفه‌ای فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: در پی وقوع 3 فقره سرقت لپ‌تاپ در 2 دانشگاه شهر سمنان و ایجاد جو ناامنی در محیط‌های آموزشی، بررسی موضوع و شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار مأموران کلانتری 13 سمنان و پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

به گزارش ایران، وی افزود: مأموران با استفاده از شیوه‌های نوین و هوشمندانه کشف جرم، تحقیقات محلی و بررسی ابعاد مختلف موضوع توانستند هویت سارق و محل اختفای وی در شهر کرج را شناسایی کرده و با همکاری پلیس آگاهی شهرستان سرخه و اخذ حکم قضایی نیابتی وی را در محل اختفایش که یک پانسیون اجاره‌ای بود، در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه دستگیر و به سمنان منتقل کنند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه در مخفیگاه‌های متهم در شهرهای کرج و تهران مقادیر زیادی لپ‌تاپ، تبلت، گوشی تلفن همراه، آی‌پد و... کشف و ضبط شد، تصریح کرد: در تحقیقات تکمیلی مأموران پلیس مشخص شد سارق خود را به عنوان استاد یا دانشجوی دانشگاه در شهرهای تهران، اصفهان، زنجان، همدان، قزوین، اراک و خمینی شهر جا زده بود و با ورود به دانشگاه با ظاهری شیک و موجه اقدام به کش‌روزنی موبایل، تبلت و لپ‌تاپ از دانشجویان کرده بود.

وی با اشاره به اینکه متهم به 88 فقره سرقت در شهرهای مختلف اعتراف کرده است، ادامه داد: از دیگر شگردهای این سارق حرفه‌ای این بود که پس از گرفتن تاکسی‌های اینترنتی، با چرب‌زبانی و بهانه‌های مختلف موبایل رانندگان را گرفته و از آنها سرقت کرده بود. این سارق حتی برای رفت و آمد خود به شهرهای مختلف از خودروهای اجاره‌ای (رنت) استفاده کرده بود و به صورت کاملا حرفه‌ای سعی داشت ردی از خود باقی نگذارد.

سردار موقوفه‌ای گفت: متهم انگیزه خود از این جرایم را تهیه پول برای خوشگذرانی و تلاش برای تهیه هزینه سفر به خارج از کشور عنوان کرد. سارق در بازجویی‌های خود هویت مالخر و فردی که وسایل را به او می‌فروخت، فاش کرد که وی نیز با اقدامات بموقع مأموران پلیس دستگیر شد. همچنین تلاش برای شناسایی مالباختگان و تحویل وسایل کشف شده به آنها ادامه دارد. این سارق حرفه‌ای نیز پس از تکمیل پرونده مقدماتی به دستگاه قضا معرفی و روانه زندان شد.

از میان اخبار

جزئیاتی جدید از بیمارستان قائم؛ ژنراتور‌ها کار نکردند!

نقص فنی قطار تهران - مشهد؛ حبس 5 ساعته مسافران