دوشنبه 9 مهر 1403

سفرهای هفته گذشته، احتمال افزایش ابتلا به کرونا را در اصفهان تقویت کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سفرهای هفته گذشته، احتمال افزایش ابتلا به کرونا را در اصفهان تقویت کرد

اصفهان - ایرنا - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: مسافرت‌ها و جابه‌جایی جمعیتی در تعطیلات هفته گذشته، احتمال افزایش ابتلا به بیماری کرونا در این استان را تقویت کرد.

آرش نجیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هرگونه جابه‌جایی جمعیت، هم برای مسافران و هم برای جمعیت ساکن در مقصد خطرناک است و در تعطیلات هفته گذشته، مسافرت‌ها و جابه‌جایی جمعیت زیادی در استان اصفهان انجام شد.

وی با بیان اینکه نتایج این جابه‌جایی‌ها در شیوع بیماری کرونا در هفته آینده مشخص می‌شود، اظهار داشت: درصد آزمایش‌های تشخیص کرونا که نتیجه آن مثبت شده، در اصفهان افزایش یافته و ممکن است مسافرت‌های اخیر نیز آن را تشدید کند.

وی توضیح داد: در هفته‌های گذشته نتایج مثبت آزمایش‌های تشخیص کرونا در استان به کمتر از 20 درصد رسیده بود اما در 2 هفته گذشته به 30 درصد افزایش یافت که مهم و قابل توجه است.

به گفته وی، هرچه درصد نتایج مثبت آزمایش‌های تشخیصی کمتر شود و به پایین‌تر از 5 درصد برسد، بیماری کرونا به سمت خاموشی می‌رود اما نتایج مثبت آزمایش‌ها در 2 هفته گذشته از 20 به نزدیک 30 درصد رسید.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه بسیاری از نتایج مثبت تشخیص کرونا در بین بیماران سرپایی مراجعه کننده به مراکز بهداشتی منتخب گزارش شده است، هشدار داد: اگر میزان ابتلا به کرونا با همین روند پیش برود، نگران کننده است.

نجیمی همچنین به بازگشایی بسیاری از صنوف در روزهای گذشته اشاره و اضافه کرد: این بازگشایی‌ها به شرط رعایت دستورهای بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی صورت گرفت اما عده‌ای فقط به موضوع بازگشایی توجه کردند و توصیه‌های بهداشتی را نادیده گرفتند.

وی با بیان اینکه مدیریت این موضوع بر عهده خود مردم است، گفت: ما نمی‌توانیم به شرایط قرنطینه 2 ماه گذشته برگردیم اما از طرفی هم نمی‌توان انتظار داشت که بدون رعایت دستورهای بهداشتی، بیماری کرونا از بین برود.

نجیمی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر در استان اصفهان، شهرستان فریدونشهر از نظر شیوع بیماری کرونا در وضعیت قرمز، شهرستان‌های خور و بیابانک، نایین، فریدن، دهاقان، بویین میاندشت، اردستان، برخوار، تیران و کرون و گلپایگان در وضعیت سفید و سایر شهرستان‌ها در وضعیت زرد قرار دارند.

تاکنون بیش از 171 هزار و 789 نفر در کشور بطور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به بیش از هشت هزار نفر رسیده است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*