چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

سفیر ایران در پاکستان: حق مجازات آمران و عاملان ترور محفوظ است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سفیر ایران در پاکستان: حق مجازات آمران و عاملان ترور محفوظ است

اسلام‌آباد - ایرنا - سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان گفت: شناسایی و مجازات عناصر ترور شهید فخری‌زاده دانشمند ممتاز کشورمان، حق مشروع ایران و مطابق قوانین بین المللی است.

به گزارش ایرنا، «سید محمدعلی حسینی» روز شنبه در واکنش به ترور شهید محسن فخری‌زاده دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ای و دفاعی کشورمان، گفت: جمهوری اسلامی ایران مطابق قوانین بین‌المللی متجاوزان را مجازات می‌کند.

حسینی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: ایران مطمئنا از حق مشروع خود در شناسایی عاملان اصلی ترور ناجوانمردانه شهید فخری‌زاده و مجازات آنها مطابق با قوانین بین المللی استفاده خواهد کرد.

عوامل تروریستی عصر جمعه - هفتم آذرماه - محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را در عملیاتی انتحاری و مسلحانه، به شهادت رساندند.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در واکنش به ترور و شهادت فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع به نقش رژیم صهیونیستی در این عملیات تروریستی اشاره کرد و از جامعه جهانی و بخصوص اتحادیه اروپا خواست تا استانداردهای دوگانه شرم آور خود را پایان دهند و این اقدام تروریستی دولتی را محکوم کنند.

امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز از شهید فخری زاده به عنوان یک عنصر موثر در نوآوری های دفاعی یاد کرد و افزود: دشمن هر جایی که برای ملت عزیز ایران یک گام موثر و بلند برداشته شود، آنجا را هدف قرار می‌دهد و وزارت دفاع به عنوان یک حوزه کاملا موثر همواره مورد نظر و تهاجم دشمن بوده است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*