شنبه 14 مهر 1403

سلاجقه: دستگاه ها کمتر از 10 درصد قانون هوای پاک را اجرا کردند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
سلاجقه: دستگاه ها کمتر از 10 درصد قانون هوای پاک را اجرا کردند

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه دستگاه ها و نهادهای متولی به وظایف خود در قبال قانون هوای پاک را انجام ندادند، گفت: دستگاه ها و نهادها کمتر از 10 درصد قانون هوای پاک را اجرا کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی سلاجقه روز چهارشنبه در حاشیه آئین تجدید میثاق کارکنان محیط زیست با آرمان های امام راحل درباره اجرایی شدن قانون هوای پاک و اجرایی شدن این قانون توضیح داد: این قانون، قانون خوبی است البته نواقصی هم دارد اما دستگاه های متولی به وظایف خود که در این قانون آمده، عمل نکردند.

وی ادامه داد: ریاست قوه قضاییه هم در این باره از ما خواستند که درصد انجام تکالیف هر یک از دستگاه ها را اعلام کنیم؛ در این باره باید گفت که دستگاه ها به وظایف خود عمل نکردند و تنها 10 درصد از این قانون اجرایی شده است. سلاجقه از رسانه ها و به ویژه صدا و سیما درخواست کرد تا در نشست هایی که برای اجرایی شدن قانون هوای پاک برگزار می شود، صدای محیط زیست باشند. رئیس سازمان محیط زیست همچنین گفت: در دولت سیزدهم آقای رییس جمهور به وزیر کشور ماموریت دادند تا بحث آلاینده ها، به ویژه آلاینده های صنایع ثابت و متحرک را پیگیری کنند. وی افزود: جلسه ای با حضور معاون رییس جمهور و مسئولان دستگاه های متولی داشتیم که در این زمینه 62 حکم برای اجرا تصویب شد. سلاجقه خاطرنشان کرد: برای اجرایی شدن این قانون 60 هزار میلیارد تومان نیاز است و ما نیز وظیفه نظارت خود را انجام می دهیم. انتهای پیام / منبع: ایرنا