جمعه 21 اردیبهشت 1403

سلاح‌های آمریکایی در دست سربازان روسی / روسیه تحریم‌ها را دور زد

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
سلاح‌های آمریکایی در دست سربازان روسی / روسیه تحریم‌ها را دور زد

اقتصادنیوز: به ادعای یک رسانه روسی سربازان روسیه به رغم تحریم‌های وضع‌شده علیه این کشور در حال استفاده از تجهیزات نظامی ساخت غرب در جنگ اوکراین هستند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، یک رسانه روسی در گزارشی که سه‌شنبه منتشر شده ادعا کرده که علی‌رغم تحریم‌های وضع‌شده علیه روسیه سربازان روسی در حال استفاده از تجهیزات نظامی ساخت غرب در جنگ اوکراین هستند.

خبر مرتبط ارتش روسیه کنترل کامل این شهرِ اوکراین را در دست گرفت

اقتصادنیوز: ارتش روسیه شامگاه دوشنبه از کنترل کامل شهر مارینکا در دونتسک اوکراین خبر داد.

ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا و متحدان آنها بعد از آغاز جنگ اوکراین تحریم‌های سنگینی برای صادرات کالاها و تجهیزات ساخت غرب به روسیه وضع کرده‌اند.

با وجود این، وب‌سایت روسی «Important Stories» در یک گزارش تحقیقی روز سه‌شنبه مدعی شد که برخی از تک‌تیراندازهای روسیه‌ای در خط مقدم جنگ در اوکراین از دوربین‌های تفنگ آمریکایی استفاده می‌کنند.

خبر مرتبط روسیه: آماده حمله به هر پایگاه نظامی خارجی در اوکراین هستیم

اقتصادنیوز: «دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت روسیه ضمانت امنیتی اوکراین که از سوی اتحادیه اروپا مطرح شد را یک کاغذ پاره بی‌مصرف خواند و گفت که مسکو آماده حمله به هر پایگاه نظامی خارجی است که در اوکراین ایجاد شود.

این رسانه به چندین ویدئوی یوتیوب استناد کرده که نظامیان روسی را در حال استفاده از این تجهیزات نشان می‌دهد. در یکی از این ویدئوها یک تک‌تیرانداز روس می‌گوید که سلاح او به دوربین «لئوپولد» مجهز است. «لئوپولد و استیونز» نام یک شرکت آمریکایی سازنده تجهیزات بصری است.

در ویدئوی دیگر، تک‌تیراندازهای روسیه‌ای از دوربینی استفاده می‌کنند که روی آن نشان تجاری شرکت «نایت‌فورس» حک شده است. نایت‌فورس هم یکی دیگراز شرکت‌های سازنده تجهیزات نظامی در ایالت جورجیای آمریکا است.

«Important Stories» با استناد به داده‌های گمرک مدعی شده بین سال‌های 2022 تا 2023 نزدیک به 16 میلیارد روبل دوربین تفنگ (معادل 173 میلیارد دلار) وارد روسیه شده است.

روسیه از 24 فوریه 2022 (پنجم اسفند ماه 1400) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرده است.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

همچنین بخوانید
سلاح‌های آمریکایی در دست سربازان روسی / روسیه تحریم‌ها را دور زد 2
سلاح‌های آمریکایی در دست سربازان روسی / روسیه تحریم‌ها را دور زد 3