یک‌شنبه 15 مهر 1403

سن ازدواج

سن ازدواج

خبرگزاری خبرنگاران جوان

معاون اول رئیس جمهور در امور زنان گفت: همزمان با شیوع کرونا، برگزاری ساده مراسم ازدواج باعث شد نرخ ازدواج رشد داشته باشد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

13 ساله بودم که یکی از اقوام مرا برای پسرش از پدرم خواستگاری کرد. خبر خواستگاری از من مثل بمب در فامیل صدا کرد. هر کسی یک حرفی می‌زد. لپ کلام همه اما یک حرف بود و من آن روزها مرتب واژه کودک همسری را می‌شنیدم.

خبرگزاری دانا

زنگ خطر کاهش ازدواج و افزایش طلاق در کهگیلویه‌وبویراحمد مدت‌هاست به صدا درآمده تا مشکلات اقتصادی و عدم همکاری بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج جوانان عاملی برای کاهش میل به ازدواج باشد.

وب‌گاه عصر ایران

به سید سهم بیشتری تعلق نمی‌گیرد. فقط به سید فقیر نمی‌توان زکات داد، آن هم به نشانه احترام به پیامبر و نسل ایشان. در واقع به احترام پیامبر صندوق سادات از صندوق دیگران جدا شده اما هیچ چیز اضافه‌ای به آنان تعلق نمی‌گیرد.

خبرگزاری دانا

شریفی یزدی با اشاره به اینکه پیری جمعیت از پیامدهای کاهش موالید در جامعه است، گفت: مهمترین گام موفقیت این است که زیرساخت‌های اقتصادی را اصلاح کنیم تا از این وضعیت ناهنجار، اقتصاد تورم زده و بیکار بیرون بیاییم.

وب‌گاه فرارو

جوان‌ترین مادر ایرانی در 21 سالگی صاحب 4 فرزند است و تازه دانشجوی رشته حقوق هم هست. سه دختر و یک پسر.

خبرگزاری دانا

محمدرضا اکبری با اشاره به اینکه نرخ باروری در کشور از سال 1345 تا سال 1365 وضعیت نرمالی داشته است، گفت: در این سال ها نرخ باروری بین 6.3 تا 7 بوده است، اما از سال 68 رشد جمعیت سیر نزولی به خود گرفت و در یک بازه 20 ساله وضعیت رشد جمعیت سقوط آزادی پیدا کرد.

خبرگزاری دانا

فاطمه فاطمی گفت: در بین کشورهایی که تولید محتوا می‌کنند و بازی می‌سازند، رتبه تولید محتوا، انیمیشن و بازی ایران تقریبا در بدترین شرایط ممکن قرار دارد.

خبرگزاری دانا

مسئله ازدواج یک مسئله فرهنگی مهم است و امروزه در کشور با تغییر نگرش‌ها در خصوص این امر متاسفانه باعث سخت شدن این پیوند آسمانی برای جوانان شده‌ایم که نیاز است مسئولان دست اندرکار تلاش جهاد گونه در این زمینه داشته باشند.

وب‌گاه مشرق نیوز

رئیس مؤسسه تحقیقات جمعیت گفت: طبق آخرین پیمایش‌ها 88 درصد جوانان مجرد در سن ازدواج تمایل به ازدواج دارند؛ یعنی باید 88 درصد بودجه برای رفع موانع ازدواج اختصاص پیدا کند.

خبرگزاری مهر

رئیس مؤسسه تحقیقات جمعیت گفت: طبق آخرین پیمایش‌ها، 88 درصد جوانان مجرد در سن ازدواج تمایل به ازدواج دارند؛ یعنی باید 88 درصد بودجه برای رفع موانع ازدواج اختصاص پیدا کند.

وب‌گاه مشرق نیوز

تجربه دو سال گذشته همزمان با شیوع کرونا و اجبار خانواده‌ها برای برگزاری ساده مراسم ازدواج باعث شد تا نرخ ازدواج پس از سال‌ها منفی‌شدن، برای دومین سال متوالی مثبت شود.

خبرگزاری دانا

فرشته همتی گفت: چند سالی است که در کشورمان شاهد تاخیر در ازدواج در بین جوانان هستیم از عواملی که موجب این امر شده، می توان به تغییر در باورها و الگوهای فکری، بعضی از مشکلات اقتصادی و عدم حمایت مکفی والدین اشاره کرد.

خبرگزاری دانا

حجت‌الاسلام باهری گفت: خانواده‌ها می‌توانند برای حل مشکل ازدواج جوانان و جلوگیری از افزایش سن ازدواج، چاره‌ای بیندیشند و با فراهم کردن ازدواج آسان و پرهیز از تجملات زندگی آنان را سامان دهند.

خبرگزاری دانا

جوکار گفت: در سه ماهه اول سال جاری بیش از 5 هزار واقعه ولادت به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 0.2 درصد کاهش داشته است. براین اساس نرخ خام حاصل از ثبت ولادت تا پایان خرداد ماه سال جاری 13.9 در هزار به دست آمده است.