یک‌شنبه 15 مهر 1403

سن ازدواج

سن ازدواج

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حبیب کاشانی خزانه دار شورا در هفتاد و پنجمین جلسه شورا، ضمن تبریک سالروز ازدواج حضرت فاطمه زهرا (ص) با حضرت امیر (ع)، با تشکر از شهرداری منطقه 17 گفت: در سالروز ازدواج حضرت فاطمه زهرا (ص) با حضرت امیر (ع) طی حرکتی نمادین شهرداری منطقه 17؛ از زوج‌هایی که بیش از 35 سال از ازدواجشان می‌گذرد، در جلسه‌ای دعوت به عمل آوردند و از آنان تجلیل شد؛ که نمونه...

وب‌گاه فرارو

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت اقدامات انجام شده و در دستور کار دستگاه‌های دولتی برای ترویج امر ازدواج در کشور، گفت: به نظر می‌رسد اگر دولت در این خصوص وظیفه نظارتی، حمایتی و پشتیبانی را با مشارکت خیرین انجام دهد دستاورد‌های بهتری خواهیم داشت.

خبرگزاری دانا

چشم و هم چشمی، سدِ راه ازدواج آسان شده است و تشریفات و هزینه های بالا در ازدواج سبب شده تا سن ازدواج بالا رود در حالی که نقش سبک زندگی اسلامی و ساده زیستی در ازدواج آسان نقش موثری دارد.

خبرگزاری تسنیم

یک کارشناس در برنامه تلویزیونی «ایران شهر» گفت: رشد نرخ ازدواج در 2 سال اخیر بیانگر آن است که مسائل فرهنگی بر موضوعات اقتصادی غلبه پیدا کرده است.

خبرگزاری دانا

طیبه میرجلالی با بیان اینکه برای عدم بسته شدن پنجره جمعیتی کشور 5 سال فرصت داریم، گفت: اگر امروز برای ازدواج جوانان برنامه ریزی نکنیم در آینده با سونامی سالمندی روبرو می شویم.

وب‌گاه خبر آنلاین

یکی از اصلی‌ترین و ارزشمندترین اقدامات زندگی هر فرد ازدواج است و ادامه حیات و تداوم نسل، دو رکن ارزشمند در ازدواج است.

خبرگزاری دانا

مانور تجملاتی که در امر ازدواج در جامعه راه افتاده، جای نگرانی دارد و لازم است در راستای مقابله با این تجملات همه احساس وظیفه کرده و با آن مبارزه کنند. بی شک در این مبارزه، خانواده، والدین و مسئولان در خط مقدم هستند.

خبرگزاری مهر

یک کارشناس مسائل اجتماعی گفت: در سال گذشته، 556 هزار و 727 ازدواج اتفاق افتاده است. این عدد نسبت به سال قبل، حدود 12 هزار و 200 نفر افزایش داشته است.

خبرگزاری دانا

حجت‌الاسلام پیریایی گفت: سخت گرفتن در زندگی و رفاه طلبی افراطی سبب افزایش سن ازدواج می شود.

خبرگزاری دانا

امام جمعه ایلام گفت: آمریکا از شهریور 1359 دارایی های ایران را مسدود کرده و از همان موقع موجب جنایت هایی شده است در حالی که دم از حقوق بشر می زنند اما اقدامات آنها ضد حقوق بشر است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: امام جمعه زاهدان در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به آغاز سفر حج گفت: اینکه برخی می گویند بهتر است هزینه حج را برای کمک به مستمندان هزینه کرد درست نیست و حج واجب برای هر مسلمان واجب بوده و باید انجام شود.

خبرگزاری دانا

انواری گفت: برای تسهیل در ازدواج جوانان باید نهضتی در راستای کاهش تشریفات ازدواج ایجاد شود و کاهش تشریفات ازدواج باید در بین جوانان و خانواده های ایرانی فرهنگ سازی شود.

خبرگزاری دانا

ازدواج مفهومی برآمده از نیاز بقا در طول تاریخ و اساسا الزام این امر در طول تاریخ متناسب با مقتضیات زمان دچار تغییرات گسترده ای شده است.

خبرگزاری دانا

شریفی گفت: مسائل اقتصادی، آسیب های اجتماعی، تغییر سبک زندگی، اولویت دادن برخی از سلایق در بالارفتن سن ازدواج نقش موثری دارند.

خبرگزاری دانا

بازرگان با بیان اینکه به غیر از پروژه‌های ملی 55 ناتمام در استان زنجان وجود دارد، گفت: برای تکمیل این پروژه‌ها 250 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، هشتادمین نشست علمی - تخصصی با مدیریت علمی دکتر وهاب کریمی و سخنرانی رسول صادقی و حجت الاسلام و المسلمین صدرا بهرامی؛ با عنوان خانواده و جوانی جمعیت در افق برنامه هفتم توسعه برگزار شد. در ابتدای این نشست وهاب کریمی؛ مشاور معاونت علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور به عنوان مدیر علمی نشست در تبیین و بررسی قانون جوانی جمعیت گفت: این...