یک‌شنبه 15 مهر 1403

سن ازدواج

سن ازدواج

وب‌گاه الف

در نشست علمی با عنوان "خانواده و جوانی جمعیت در افق برنامه هفتم توسعه" مطرح شد: یک پنجره فرصت طلایی در این شرایط بحرانی وجود دارد و آن هم تفاوت نگاه جامعه ایرانی به فرزند آوری ایده آل و فرزند آوری واقعی است. بر اساس مطالعات در دیدگاه زوج های ایرانی فرزند آوری ایده آل بالاتر از 2.5 است که برنامه هفتم باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشد.

خبرگزاری تسنیم

سلبریتی‌ها از طریق رسانه، یک‌لحظه گذرا را ثبت می‌کنند تا تصویری آنی از واقعیت اجتماعی مشترکی باشد که به‌قدر خود سلبریتی متزلزل است؛ این نوع تصویر‌سازی، تولید نیاز کاذب می‌کند! نیازی که به فرد القا می‌کند بدون رسیدن به این نیاز، طعم خوشبختی را نمی‌چشد

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: نائب رئیس انجمن اقتصاددانان ایران در تشریح مهمترین چالشهای اقتصادی گفت: قفل مشکل تورم با 4 کلید اصلاح بخش مالی، اصلاح نظام مالیاتی، اصلاح بازار پول و بازار سرمایه باز خواهد شد.

خبرگزاری تسنیم

نائب رئیس انجمن اقتصاددانان ایران در تشریح مهمترین چالشهای اقتصادی گفت: قفل مشکل تورم با 4 کلید اصلاح بخش مالی، اصلاح نظام مالیاتی، اصلاح بازار پول و بازار سرمایه باز خواهد شد.

خبرگزاری دانا

صالح قاسمی گفت: نزدیک به 400 هزار نفر مجرد قطعی که سن آنها از 50 سالگی عبور کرده و هیچ تجربه‌ای از ازدواج ندارند در کشور وجود دارد.

خبرگزاری دانا

در سال های اخیر به موضوع پیری جمعیت به ویژه در استان هایی مانند تهران، گیلان، مازندران، اصفهان، فارس و خراسان رضوی نسبت به سایر استان ها اشاره شده است. اگرچه مشکلات اقتصادی را می توان اصلی ترین مانع فرزندآوری و ازدواج نام برد اما از موضوعات فرهنگی و اجتماعی نیز نباید غافل شد.

خبرگزاری دانا

آیت الله مدرسی، امام جمعه موقت یزد، نظارت بر حسن اجرای قانون را از وظایف مهم دستگاه قضا دانست و گفت: نظارت بر حسن اجرای قانون باید توسط دستگاه قضا به خوبی پیگیری و انجام شود تا مردم بدانند که عدالت در هر شرایطی محقق می شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

مهر نوشت: تهیه‌کننده فیلم سینمایی «آتش‌بس3» بیان کرد با توجه به اینکه تهمینه میلانی به دنبال تولید یک سریال است، زمان دقیق شروع کار این پروژه سینمایی هنوز مشخص نیست.

خبرگزاری دانا

درحالی که مجلس به تازگی وام ازدواج 150 میلیونی را برای زوجین تصویب کرده است، خیلی از زوجین حتی موفق به دریافت وام صد و بیست میلیونی نشده‌اند و خودسری بانک‌ها در اعطای وام ازدواج و عدم نظارت را علت این موضوع می‌دانند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

علاقه به ایجاد رابطه با افراد بزرگتر از سن خود در میان جوانان وجود دارد و این افراد به راحتی با این افراد ارتباط برقرار کرده و این رابطه را در میان دوستان و حتی فضای مجازی بدون هیچ ترس یا خجالتی فریاد می‌زنند.

وب‌گاه الف

معاون امور جوانان وزارت ورزش‌وجوانان مدتی پیش از مثبت شدن نرخ ازدواج برای دومین سال متوالی خبر داد و در صفحه شخصی‌اش در توییتر نوشت:«تعداد 568 هزار و 930 ازدواج در سال 1400 ثبت شده است که رشد 2.2 درصدی را نسبت به سال 99 نشان می‌دهد.»

وب‌گاه 55 آنلاین

افراد به ازدواج هم‌سالان که از گذشته نیز وجود داشته و اتفاقاً ازدواج موفقی هم است روی بیاورند. دختر حتی می‌تواند با فردی یک یا دو سال کوچکتر خود نیز ازدواج کند به شرط آنکه شکسته نشده باشد و نشاط خود را حفظ کرده باشد. سر لیست نمایندگان اصفهان در بهارستان معتقد است: اگر به قانون جوانی جمعیت عمل شود، می‌تواند کشور را نجات بدهد، ولی برای این منظور مطالبه‌گری افکار عمومی و رسانه‌ها هم بسیار...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

سر لیست نمایندگان اصفهان در بهارستان معتقد است: اگر به قانون جوانی جمعیت عمل شود، می‌تواند کشور را نجات بدهد، ولی برای این منظور مطالبه‌گری افکار عمومی و رسانه‌ها هم بسیار مهم است.

وب‌گاه عصر ایران

افراد به ازدواج هم‌سالان که از گذشته نیز وجود داشته و اتفاقاً ازدواج موفقی هم است روی بیاورند. دختر حتی می‌تواند با فردی یک یا دو سال کوچکتر خود نیز ازدواج کند به شرط آنکه شکسته نشده باشد و نشاط خود را حفظ کرده باشد.