یک‌شنبه 15 مهر 1403

سن ازدواج

سن ازدواج

وب‌گاه گسترش

اولویت در پرداخت وام ودیعه مسکن، پوشش خانوارهای مستاجر واجد شرایط است و از آنجایی که همه تلاش دولت در طرح‌های حمایتی مسکن، تشویق به ازدواج و حمایت از تشکیل خانواده است، وام ودیعه مسکن به مجردها تعلق نمی‌گیرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - اولویت در پرداخت وام ودیعه مسکن، پوشش خانوارهای مستاجر واجد شرایط است و از آنجایی که همه تلاش دولت در طرح‌های حمایتی مسکن، تشویق به ازدواج و حمایت از تشکیل خانواده است، وام ودیعه مسکن به مجردها تعلق نمی‌گیرد.

خبرگزاری دانا

فریبا قدرتی با بیان اینکه در سبک زندگی اسلامی، قالب زندگی خانواده است، گفت: ترویج ازدواج آسان در بین جوانان بهترین راهکار برای آغاز زندگی و تشکیل خانواده است.

خبرگزاری ایرنا

کرمانشاه - ایرنا - تمایل به نداشتن فرزند و یا تک فرزندی که می‌توان از آن به عنوان یک رفتار مسری در بین جوانان امروزی یاد کرد علل متعددی دارد و نگرانی از این چالش ها، موجب اهتمام جدی دولت به حمایت از سیاست‌های جمعیت و افزایش فرزند شده است.

وب‌گاه فرارو

نتایج پژوهشی که در سال 94 با محوریت مسائل اقتصادی در نگرش جوانان ایرانی به ازدواج انجام شده بود، جالب و معنادار است. 30 درصد پاسخ‌دهندگان اعلام کرده‌اند که قصد ندارند ازدواج کنند.15 درصد از آن 30 درصد نیز اعلام کرده بودند که حتی اگر موانع اقتصادی آنها نیز رفع شد باز هم ازدواج نخواهند کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مرکز پژوهش‌های مجلس در تازه‌ترین گزارش خود از رکود در بازار ازدواج خبر داده و نه تنها علل تغییر نگرش جامعه نسبت به ازدواج را بررسی کرده بلکه راهکارهایی را برای افزایش سن ازدواج معرفی کرده است که از آن جمله می‌توان به تغییر حکمرانی نظام آموزشی اشاره کرد.

خبرگزاری تسنیم

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی به بررسی عوامل تأثیرگذار بر افزایش سن ازدواج جوانان پرداخت.

وب‌گاه مشرق نیوز

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی طی گزارشی به بررسی عوامل تأثیرگذار بر افزایش سن ازدواج جوانان پرداخته و پیشنهاداتی در این حوزه ارائه کرده است.

خبرگزاری تسنیم

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی طی گزارشی به بررسی عوامل تأثیرگذار بر افزایش سن ازدواج جوانان پرداخته و پیشنهاداتی در این حوزه ارائه کرده است.

وب‌گاه 55 آنلاین

مرکز پژوهش‌های مجلس برای کاهش سن ازدواج پیشنهاد داد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، دفتر مطالعات آموزش و فرهنگ مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی طی گزارشی، به بررسی عوامل تأثیرگذار بر افزایش سن ازدواج جوانان پرداخت. در این گزارش بیان شده است: براساس داده ها و نتایج سازمان ثبت احوال کشور و مرکز آمار ایران، روند تحولات شاخص های ازدواج به گونه ای است که نرخ ازدواج با کاهش و میانگین سن ازدواج با افزایش روبرو بوده است. بررسی ابعاد مسئله...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مرکز پژوهش های مجلس در گزارشی به بررسی عوامل تأثیرگذار بر افزایش سن ازدواج جوانان پرداخت

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نخستین نشست از مجموعه وبینار‌های هم اندیشی چالش‌ها و راهکار‌های جوانی جمعیت و حمایت از خانواده با حضور معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی و روسای مراکز تحقیقاتی برگزار شد. شقایق حق جوی رئیس مرکز توسعه، هماهنگی و ارزیابی تحقیقات وزارت بهداشت با اشاره به ابلاغ سیاست‌های جمعیتی از سوی مقام معظم رهبری و اهمیت اهتمام به پیگیری همه جانبه...

خبرگزاری مهر

رئیس مرکز توسعه، هماهنگی و ارزیابی تحقیقات وزارت بهداشت از اختصاص 5 درصد از اعتبارات پژوهشی در جهت حمایت ویژه از پایان نامه‌ها مرتبط با اولویت‌های پژوهشی ستاد ملی جمعیت خبر داد.