یک‌شنبه 15 مهر 1403

سن ازدواج

سن ازدواج

خبرگزاری مهر

مشهد نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: ازدواج مساله حساسی است و عامل بالا رفتن سن ازدواج، فرهنگی است.

خبرگزاری مهر

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: بالا رفتن میانگین سن مادران منجر به کاهش مداوم میزان موالید در خانواده می‌گردد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس مرکز پژوهش های مجلس گفت: خانواده ها علی رغم مطلوبیت ذهنی، به دلیل مشکلات فرزندآوری خود را محدود می کنند، بخشی از مساله کاهش جمعیت و فرزندآوری در کشور، برآمده از کاهش جمعیت جوانان در سن ازدواج است.

خبرگزاری دانا

فزرندخواندگی واژه‌ای که این روزها درک آن برای خانواده هایی بیشتر بوده که بر اساس حکمت خداوند دارای فرزندی نبوده و از طریق سازمان بهزیستی تقاضای بچه ای می کنند تا با ورود آن به زندگیشان فصل جدیدی را تجربه کنند.

وب‌گاه عصر ایران

در زمان حاضر مازندران به دلیل کاهش روز افزون فرزندآوری در تله جمعیتی قرار گرفته و میزان نرخ رشد سالمندی در استان پنج برابر زادآوری است.

وب‌گاه فرارو

دکتر وجهی در خصوص برخی نگرانی دانشجویان دختر ساکن خوابگاه‌های دانشجویی که مدعی اعمال محدودیت‌هایی شده بودند نیز گفت: قوانین پوشش و حجاب سال‌ها است که تدوین شده و وجود دارد، اما به هر حال وقتی دانشجویان بعد از دو سال وارد دانشگاه می‌شوند ممکن است نگرانی‌هایی در این زمینه داشته باشند.

وب‌گاه گسترش

معاون دانشجویی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه پوشیدن شلوار پاره مناسب دانشگاه نیست، گفت: احساس شخصی من این است برخی دانشجویان به این مسائل کمتر توجه می‌کنند و لباس‌هایی که می‌پوشند در شأن دانشگاه نیست.

وب‌گاه خبر آنلاین

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه روند نرخ باروری استان هرمزگان طی چند سال اخیر از میانگین کشور بالاتر بوده‌است، گفت: کاهش سریع نرخ باروری در هرمزگان نگران‌کننده است.

خبرگزاری ایرنا

ساری - ایرنا - مدیر سلامت، جمعیت و خانواده دانشگاه علوم پزشکی مازندران هشدار داد: وضعیت نرخ رشد جمعیت در استان به دلیل بی‌رغبتی زوج‌های جوان به فرزندآوری از شرایط بحرانی عبور کرده و وارد مرحله فرابحرانی شده است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: از سال 95 تا 99 کم‌ترین نرخ موالید را شاهد بوده و این موضوع ضربه بدی به ساختار جمعیت کشور می‌زند.

خبرگزاری تسنیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این‌که فاصله بین ازدواج تا تولد اولین فرزند در اکثر خانوارهای ایرانی به 5 سال رسیده است، گفت: ایران در حال ورود به فاز دوم سالمندی است.

وب‌گاه عصر ایران

اگر خانمی تا سن 45 سالگی ازدواج نکند دچار تجرد قطعی شده است و این آمار در حال افزایش است. امید به زندگی در بین بانوان 2/5 سال بیشتر از آقایان است و سالمندی بانوان موضوع مهمی است.

وب‌گاه فرارو

زالی گفت: 13 میلیون جوان مجرد در کشور داریم و یک سوم بانوان ایرانی یا ازدواج نکرده یا بدون فرزند و یا صاحب تنها یک فرزند هستند. 2/4 تا 2/5 سال سن ازدواج افزایش پیدا کرده است و متوسط فاصله بین ازدواج تا تولد فرزند اول در حدود پنج سال است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: از سال 95 تا 99 کم‌ترین نرخ موالید را شاهد بوده این موضوع ضربه بدی به ساختار جمعیت کشور می‌زند. از سال 86 تا به امروز در یک مسیر کاهش نرخ موالید حرکت می‌کنیم. او اعلام کرد که بحث جمعیت و حرکت به سمت سالمندی یک سونامی و بحران جدی است و اختلال در تعادل جمعیت ایرانی به چشم می‌خورد. زالی افزود:...

خبرگزاری دانا

ایران با داشتن نرخ متوسط باروری 1.6 درصدی در آستانه افتادن در تله باروری است. اگر دولت سیزدهم برخلاف دولت قبلی فکری اساسی برای این مشکل نکند، بحران کاهش جمعیت به ابربحران تبدیل و رسیدن به نرخ مناسب باروری در ایران نزدیک به محال می‌شود.