یک‌شنبه 15 مهر 1403

سن ازدواج

سن ازدواج

وب‌گاه خبر آنلاین

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: از سال 95 تا 99 کم‌ترین نرخ موالید را شاهد بوده و این موضوع ضربه بدی به ساختار جمعیت کشور می‌زند.

خبرگزاری مهر

مطابق گزارش مرکز ملی آمار ایران در سال 1398 و در زمانی که بیش از 530 هزار ازدواج در یک سال ثبت شد، بیش از 174 هزار طلاق نیز ثبت گردید. یعنی به ازای هر سه ازدواج در ایران یک طلاق ثبت شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایران - رییس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، از احتمال دوبرابر شدن سرطان طی 20 سال آینده در ایران خبر داد و گفت: مردم و حاکمیت هر دو موظفند از رشد سرطان پیشگیری کنند و این در شرایطی است که دشمنان داروها را تحریم کرده و فقط دستگاه‌ها و داروهای گران‌قیمت و کم‌اثر تحریم نیستند.

وب‌گاه عصر ایران

امروز خانواده ایرانی از این همه فشار و تنگنا دارد می‌پاشد. قبل از آنکه از این خانواده طلب فرزند بیش‌تری کنیم، می بایست با شناخت دقیق تر به نقش آن، مرهم زخم هایش باشیم.

وب‌گاه تابناک

قطار دیپلماسی در ایستگاه مسقط، کاهش فرزندآوری مولود افزایش سن ازدواج، چوب حراج روسیه به نفت؛ بشکه‌ای 65 دلار!، گرانی گوشت زیر دندان مافیای بازار، آخرین رنگبندی کرونایی شهر‌های کشور / افزایش تعداد شهر‌های آبی، ایران و قطر گاز اروپا را تامین می‌کنند؟، خودرو، زیان‌ده‌ترین صنعت بورسی و خطر پاندمی «آبله میمون» این‌بار از اروپا از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز...

خبرگزاری ایرنا

بوشهر - ایرنا - ازدواج به موقع یکی از مولفه‌های است که برای فرار فردای جامعه از چاله جمعیتی بر آن تاکید بسیار می‌شود و قانون جوانی جمعیت هم برای کمک به آن تسهیل کننده‌هایی را پیشنهاد کرده است، اما تحقق این مهم با اما و اگرهایی روبرو است که واکاوی آن بویژه در استانی چون بوشهر ضروری به نظر می‌رسد.

خبرگزاری مهر

رئیس مؤسسه تحقیقات جمعیت کشور گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد دختران ما اگر ازدواج کنند تمایل به فرزندآوری دارند و این ازدواج است که چالش اصلی برای رشد جمعیت ماست.

خبرگزاری دانا

آیت الله عباس کعبی گفت: از مسوولان مربوطه تقاضا داریم که جلوی افزایش بی رویه قیمت ها و ظلم فاحش را دربازار بگیرند. راه حل اساسی در بهبود معیشت مردم، بهبود در بخش تولید است.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایرنا نوشت: آیت اله کعبی گفت: مسوولان خوزستان در هفته گذشته با میزبانی نماینده ولی فقیه در استان و با حضور تمامی ائمه جمعه و نمایندگان خبرگان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی گردهم آمدند و پنج چالش خوزستان مورد بررسی قرار گرفت و برای این کار دبیرخانه‌ای تشکیل و قرار شد هر 45 روز یک جلسه تشکیل شود.

خبرگزاری ایرنا

اهواز - ایرنا - خطیب نمازجمعه این هفته اهواز گفت: مردم خوزستان تمام قد در حمایت از ولایت فقیه، انقلاب اسلامی و راه شهدا ایستاده‌اند و اجازه فعالیت به اخلالگران نظام را نمی‌دهند.

وب‌گاه 55 آنلاین

درنگاه بخشی از مردم مزایای یک امر تبلیغاتی به یک امر عینی تبدیل شده به این معنی که این دسته از مردم مشکلات اقتصادی چند فرزندی را چشیده‌اند. از این رو تنها انگیزه‌ای که می‌تواند آنان را به فرزند‌آوری تشویق و در واقع تشجیع کند این است که آنچه را که مزیت می‌پندارند مزیت ندانند. به نظر می رسد مراد از فرهنگ‌سازی همین باشد. یعنی گمان نکنید فرزند کمتر برای شما مزیت است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سیاست‌های جمعیتی در صورتی که با ارزیابی دقیق از سوی کارشناسان و تامین نیازهای واقعی مردم و به ویژه جوانان همراه باشند، می‌توانند در راستای افزایش باروری و رشد جمعیت موثر باشند.

وب‌گاه عصر ایران

اگر ایران برای تمام ایرانیان باشد و برای انتخاب با سد نظارت استصوابی و در استخدام با گزینش ایدیولوژیک روبه رو نشوند و در دانشگاه تنها علم معیار باشد آنگاه با خود نمی‌گویند: بر خاکی نشسته ام که از آن من نیست از رنجی خسته ام که از آن من نیست.... حس تعلق امید به آینده می آفریند و آن گاه به نسل بعد می اندیشی و به او می سپاری.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - برخی از جمعیت‌شناسان معتقد هستند که سیاست‌های جمعیتی مربتط بر باروری و سالمندی در ایران دارای نواقص و خلاهایی هستند که به منظور اثربخشی باید مورد بررسی و کارشناسی جدی قرار بگیرند.

خبرگزاری تسنیم

رئیس موسسه تحقیقات جمعیت کشور گفت: در کشور 11.6 میلیون مجرد در سن ازدواج وجود دارد که اگر نیمی از آنها ازدواج کنند و نیمی از آنهایی که ازدواج کرده‌اند فرزند بیاورند، حدود 1.45 میلیون نفر به جمعیت کشور اضافه می‌شود.