دوشنبه 16 مهر 1403

سن ازدواج

سن ازدواج

وب‌گاه فرارو

شهلا کاظمی‌پور، جمعیت‌شناس می‌گوید: برای آقایان نباید جمعیت گروه سنی 15 سال به بالا را برای ازدواج در نظر بگیریم و این مقایسه درست نیست. در واقع باید جمعیت مردان بالای 20 سال را با جمعیت زنان بالای 15 سال مقایسه کنیم. با این مقایسه متوجه می‌شویم تعداد مردان بالای 20 سال 5.5 میلیون نفر و زنان بالای 15 سال 5.6 میلیون است و تقریبا برابر هستند.

وب‌گاه خبر آنلاین

«ما بحرانی که درمورد تجرد قطعی وجود داشت را پشت سرگذاشته‌ایم، چراکه متولدین دهه 60 الان نزدیک به 40 سال سن دارند و تکلیف ازدواجشان مشخص است، بعدها هم برای متولدین دهه 70 اصلا مشکلی نخواهیم داشت.»

وب‌گاه مشرق نیوز

معاون ساماندهی امور جوانان گفت: از سال 96 به بعد میزان وام ازدواج 10 برابر شده است و امسال نیز مشکلی در صف دریافت وام طولانی مدت نداشتیم.

خبرگزاری دانا

سید محمد جواد شیخ الاسلامی گفت: گسترش فضای مجازی باعث کاهش نقش خانواده به عنوان مرجع، کاهش ارتباط والدین با فرزند، شکاف نسلی به دلیل رشد تکنولوژی، از بین رفتن حریم بین فرزندان و والدین می شود.

خبرگزاری مهر

میزگرد بررسی چالش های حوزه ازدواج در خبرگزاری مهر برگزار و در این نشست در خصوص عدم تربیت مناسب و آماده سازی فرزندان برای ازدواج و تاثیر آن در افزایش سن ازدواج بحث شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: معاون ساماندهی امور جوانان وزارت جوانان گفت: به صورت میانگین از هر 122 مرد متقاضی ازدواج در کل کشور 100 خانم آماده ازدواج داریم.

خبرگزاری دانشجو

خبرگزاری مهر

معاون ساماندهی امور جوانان گفت: از سال 96 به بعد میزان وام ازدواج 10 برابر شده است و امسال نیز مشکلی در صف دریافت وام طولانی مدت نداشتیم.

خبرگزاری دانشجو

سینا کلهر عضو هیات علمی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اظهار کرد: وضعیت ازدواج جوانان در کشور بحرانی است و نشانه‌های بحران آن در 3 شاخص مختلف خود را نشان می‌دهد. وی اضافه کرد: نخستین شاخص بحرانی بودن وضعیت ازدواج جوانان سن آن بوده که بالا رفتن سن ازدواج در بین دختران و پسران و به ویژه در میان دختران با افزایش چشمگیری روبرو بوده است. وجود...

خبرگزاری دانا

محمدباقر محمدی لائینی با گرامیداشت حجاب و عفاف، نقش آن را در امنیت روانی و پایداری امنیت اجتماعی مهم برشمرد و گفت: در حوزه جرم و جرم شناسی بخشی از جرایم و پرونده سازی ها معلول رعایت نکردن مسئله حجاب و عفاف است و دشمنان برای ترویج بی عفتی و بی وبنداری دارای برنامه هستند.

خبرگزاری دانا

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستان‌های آذربایجان‌غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.

خبرگزاری دانا

دانشیار مدیریت راهبردی دانشگاه باقرالعلوم (ع) گفت: در حل بحران جمعیت رویکرد ما باید اجتماعی و فرهنگی باشد به طوری که خود جامعه به این رشد برسد که بحران جمعیت یک مسئله جدی است که باید حل شود.

خبرگزاری ایسنا

خبر"جان باختن کودک 13 ساله سیستان و بلوچستانی هنگام زایمان"، همان چیزی است که این روزها صفحات مجازی فعالین حوزه زنان و کودکان را پر کرده است. خبری که با وجود تکذیب آن از سوی وزارت بهداشت، بهانه‌ای شد تا بار دیگر ضعف ماده 1041 قانون مدنی در معیارهای تشخیص مصلحت ازدواج کودکان به قانون گذار یادآوری شود.

وب‌گاه عصر ایران

این روزها می‌توان بیشتر کتاب خواند و بیشتر فیلم دید و بیشتر فکر کرد. خوشبختانه جام ملت‌های اروپا هم در حال برگزاری است و میلیون‌ها فوتبالدوست ایرانی می‌توانند دل به تماشای این تورنمنت تماشایی بدهند.

خبرگزاری مهر

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امیدوارم رئیس جمهور منتخب با تشکیل کابینه قوی و مصمم با کارشناسی‌های دقیق و برنامه‌های کاملا علمی بتواند به وعده‌های داده شده عمل کند.

خبرگزاری مهر

بجنورد - دبیر شورای سیاستگذاری عفاف و حجاب با اشاره به سرمایه گذاری سنگین دشمن در راستای تخریب عفاف و حجاب، گفت: جلوگیری از رشد مفاسد اجتماعی نیازمند سرمایه گذاری مادی و معنوی بیشتری است.