چهارشنبه 18 مهر 1403

سه سرپناه شبانه بهزیستی در استان کرمانشاه فعال است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سه سرپناه شبانه بهزیستی در استان کرمانشاه فعال است

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل بهزیستی کرمانشاه از فعالیت سه سرپناه شبانه بهزیستی در استان خبر داد و گفت: پذیرش افراد بی‌خانمان و دارای اعتیاد در این مراکز با رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

«فرحناز محمدی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه در استان کرمانشاه چهار گرمخانه در حال فعالیت است، افزود: این تعداد شامل 2 مرکز در شهر کرمانشاه و در هر کدام از شهرهای کنگاور و اسلام آبادغرب نیز یک مرکز است.

او گفت: ظرفیت هر مرکز 30 نفر است و در صورت تقاضا می‌تواند تعداد تخت‌ها افزایش پیدا کند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه به فعالیت گرمخانه بانوان در کرمانشاه هم اشاره کرد و گفت: سرپناه زنانه به علت تغییر مکان با توجه به استیجاری بودن ملک آن اکنون غیرفعال است اما به زودی فعال خواهد شد.

محمدی افزود: ساعات کار سرپناه های شبانه بهزیستی از ساعت 6 غروب تا 8.30 صبح است که یک وعده غذای گرم و صبحانه استحمام وسایل بهداشتی و لباس گرم در اختیار مددجویان قرار می گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه بیان داشت: مددجویان سرپناه‌های شبانه از لحاظ بیماری غربالگری می شوند و در صورت نیاز به مراکز درمانی تخصصی ارجاع داده خواهند شد.

استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت ساکن در 14 شهرستان، 86 دهستان و 2 هزار و 595 آبادی دارد و 2.4 درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد 75 درصد در نقاط شهری و 25 درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

بیش از 164 هزار مددجوی زیرپوشش بهزیستی استان کرمانشاه است که از این تعداد 42 هزار نفر دارای معلولیت در زمینه جسمی حرکتی، روانی، شنوایی، بینایی و گفتاری هستند.

*س_برچسب‌ها_س*