چهارشنبه 13 تیر 1403

سه میلیارد ریال کتاب در طرح پاییزه خراسان رضوی فروش کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سه میلیارد ریال کتاب در طرح پاییزه خراسان رضوی فروش کرد

مشهد - ایرنا - معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در نخستین روز از اجرای طرح ملی پاییزه کتاب در این استان، هفت هزار و 40 جلد به میزان حدود سه میلیارد ریال به فروش رسید.

افشین تحفه‌گر روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح ملی فروش پاییزه کتاب از 24 آبان ماه در خراسان رضوی آغاز شده است افزود: در این طرح 83 کتابفروشی استان شرکت کردند که از این تعداد 61 کتابفروشی مربوط به مشهد است.

وی ادامه داد: در راستای حمایت از صنعت نشر، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی، تسهیلاتی را به صورت یارانه خرید کتاب از طریق کتابفروشی‌های سراسر کشور در قالب "طرح پاییزه کتاب" به طور مستقیم به خریداران کتاب پرداخت می‌کند.

معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در نخستین روز از اجرای این طرح از 2 میلیارد و 822 میلیون ریال یارانه اختصاص یافته به خرید کتاب در خراسان رضوی 562 میلیون و 37 هزار و 400 ریال یارانه مصرف شد.

وی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط شیوع کرونا از سوی کتابفروشی‌ها و خریداران کتاب افزود: به منظور رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، خریدهای غیرحضوری نیز با ثبت اطلاعات مربوطه در پنل از سوی کتاب‌فروشی‌ها پوشش داده می‌شود.

طرح پاییزه کتاب 99 با شعار "دانایی، مانایی" از 24 تا30 آبان ماه در کتابفروشیهای عضو طرح در سراسر کشور اجرا می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*