سه‌شنبه 10 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه دنیای اقتصاد

جورپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به حکم دیوان بین‌المللی دادگستری علیه اسرائیل گفت این اتحادیه مجبور خواهد شد میان تعهد به حمایت از نهادهای بین‌المللی و حمایت از اسرائیل یکی را انتخاب کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

علی متین فر با بیان اینکه شهید امیرعبداللهیان پرتلاش، مجاهد و اخلاق مدار بود، گفت اولویت و مهترین دغدغه آقای امیرعبداللهیان ایرانیان خارج از کشور بود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

«میدل ایست‌آی» به نقل از منابع نزدیک به مذاکرات محرمانه ایران و آمریکا در عمان نوشت که هیات‌های دو طرف درباره پایان دادن به جنگ اسرائیل و تمایل مشترک برای تغییر در دولت اسرائیل صحبت کرده‌اند. برت مک‌گرک، مشاور ارشد بایدن در خاورمیانه اوایل ماه جاری با علی باقری مذاکره‌کننده ارشد ایران مذاکره کرد. این در حالی است که بنا بر شنیده‌های روزنامه «دنیای‌اقتصاد» ایران و آمریکا از 7 اکتبر حدود...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رای دیوان لاهه علیه رژیم صهیونیستی برای متوقف کردن عملیات نظامی در رفح و بازگشایی گذرگاه رفح واکنش‌های گسترده‌ای در پی داشته است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: نتانیاهو بایستی منتظر اتفاقات غافلگیرکننده مقاومت ما باشد، ما همه فرضیه‌ها و سناریوهایی که ممکن است رژیم اشغالگر در جبهه ما به آن متوسل شود، بررسی کردیم،

وب‌گاه عرشه آنلاین

وزیر دفاع ایران تحریم شد؛ تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران اتحادیه اروپا باز هم به بهانه عملیات وعده صادق ایران را تحریم کرد. به گزارش عرشه آنلاین، اتحادیه اروپا امروز (سه‌شنبه) به بهانه عملیات وعده صادق، ادعای حمایت ایران از روسیه در جنگ با اوکراین و پشتیبانی از گروه‌های شبه‌نظامی در غرب آسیا، تحریم‌ها علیه تهران را تشدید کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشت رئیس‌جمهور شهید ایران و همراهانش، در حسینیه سیدالشهداء در ضاحیه جنوبی بیروت سخنرانی کرد. سید حسن نصر الله در آغاز این سخنرانی گفت: ما در سالگرد عید مقاومت و آزادسازی قرار داریم، ولی سانحه هوایی برای رئیس‌جمهور شهید ایران و همراهانش ما را وارد فضای غم و اندوه کرد. از این رو تصمیم گرفتیم...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: دبیر کل حزب الله لبنان با بیان اینکه: آیت الله رئیسی خدمتگذار و مطیع کشور و رهبرش بود گفت: او هرگز برای خدمت رسانی تعطیلی نداشت.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

دبیر کل حزب‌الله لبنان طی مراسمی که به مناسبت گرامیداشت شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان وی در حسینیه سیدالشهداء در ضاحیه بیروت برگزار شد، به ایراد سخن پرداخت.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: دبیر کل جنبش حزب‌الله عصر امروز (جمعه) در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان وی در حسینیه سیدالشهداء در ضاحیه بیروت برگزار شد، به ایراد سخن پرداخت.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

سرپرست وزارت خارجه گفت: شهید امیرعبداللهیان تراز کار بالایی در عرصه سیاست خارجی و دیپلماسی به ارث گذاشت و کسی که بعداً بخواهد مسئولیت وزارت خارجه را بر عهده بگیرد، کار آسانی نخواهد داشت.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سرپرست وزارت خارجه گفت: به نظر من نه تنها می‌توان گفت که شهید امیرعبداللهیان وزیر موفق و سیاست خارجی موفقی داشت، بلکه تراز کار بالایی در عرصه سیاست خارجی و دیپلماسی به ارث گذاشته است، به همین خاطر کسی که بعداً بخواهد مسئولیت وزارت خارجه را بر عهده بگیرد، کار آسانی نخواهد داشت.

وب‌گاه مشرق نیوز

با نگاهی به دلنوشته‌های مقامات بلندپایه روسی، که طی دو روز در دفتر یادبود شهدای سانحه بالگرد به ثبت رسید، ثمرات دیپلماسی عزت و اقتدار، سیاست خارجی متوازن و نگاه به همسایگان، آشکار شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، پیش از ظهر امروز (جمعه) با حضور در کلیسای سرکیس مقدس تهران در مراسم یادبود و دعا برای شهدای خدمت شرکت کرد و در جایگاهی قرار گرفت که عموما روحانیون این کلیسا قرار می‌گیرند، این بار به احترام رییس جمهوری شهید و به نمایندگی از دولت برای حضار به ایراد سخن پرداخت. وزیر ارتباطات در این مراسم با تقدیر از...