پنج‌شنبه 12 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

خبرگزاری خبرنگاران جوان

امیرعبداللهیان به اسماعیل هنیه به مناسبت شهادت تعدادی از فرزندان و اعضای خانواده وی در حمله رژیم صهیونیستی تسلیت گفت.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس جمهور صربستان از توافق صربستان با فرانسه برای خرید جنگنده‌های رافال خبر داد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

امیرعبداللهیان در گفتگوی تلفنی با وزیر خارجه قطر گفت: امیدواریم به برکت عید سعید فطر شاهد همکاری نیرومندتر همه کشور‌های اسلامی با یکدیگر باشیم.

وب‌گاه عصر ایران

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مورد مجموعه‌ای از حملات انجام شده توسط پهپاد‌های کامیکازه (انتحاری) به نیروگاه هسته‌ای در شهر انرگودار در منطقه زاپوریژیا را مطرح کرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وزیر امور خارجه گفت: پیام شفافی از طریق سفارت سوئیس به کاخ سفید ارسال شد و آمریکا نمی‌تواند از مسئولیت خود در حمایت از اسرائیل شانه خالی کند.

وب‌گاه خبر آنلاین

یک اقتصاددان تاکید کرد: دولت باید سیاست‌گذاری داخلی را از وجود افراد ناآگاه، نادان، تک‌سلیقه، کم‌سواد و فاقد تجربه لازم به دور بریزد. یعنی باید تغییرات اساسی به خصوص در تیم اقتصادی انجام دهد.

وب‌گاه گسترش

از روز گذشته، روش فروش دلار سهمیه‌ای با استفاده از کارت ملی تغییر کرده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از وضعیت اقتصادی ایران دست پیدا کنیم.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: «آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها فهمیده‌اند که پاسخ ایران به این تجاوز صهیونیست‌ها در راه است.»

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بایدن در بیانیه ای گفت: «بر اساس تشخیص من، لازم است وضعیت اضطراری ملی اعلام شده در فرمان اجرایی 14024 در رابطه با فعالیت‌های مضر خارجه دولت فدراسیون روسیه تمدید شود.»

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وزیر امور خارجه در تماس تلفنی با همتای تانزانیایی خود، ضمن تبریک عید سعید فطر به وی، بر گسترش روابط و تعاملات دو کشور در همه زمینه‌ها تأکید کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که وضعیت اضطراری ملی درباره فعالیت‌های خارجی روسیه را به مدت یک سال تمدید می‌کند.

وب‌گاه عصر ایران

عزت الله یوسفیان ملا: دولتی‌ها پایه‌گذار بهانه برای گرانی‌ها می‌شوند، دولت سیزدهم با این شعار روی کار آمد که مسائل اقتصادی کشور را با مذاکرات در حوزه سیاست خارجی گره نمی زند اما این اتفاق نیفتاد؛ حتی کالاهایی که هیچ ارتباطی به قیمت ارز ندارند و 100 درصد در داخل تولید می شوند با افزایش قیمت دلار گران می شوند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران معتقد است که قفقاز جنوبی نباید به عرصه رقابت‌های ژئوپلتیکی تبدیل شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که که اسرائیل تاریخی برای حمله نظامی به رفح با آمریکا به اشتراک نگذاشته است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سخنگوی وزارت امور خارجه وقوع سیلاب در جمهوری قزاقستان و خسارات‌های انسانی و مادی ناشی از آن را به دولت و مردم این کشور تسلیت گفت.