پنج‌شنبه 12 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: دولت آلمان بار دیگر بر حمایت از اسرائیل تاکید کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: علی‌رغم درخواست‌های جهانی برای توقف جنایات اسرائیل در نوار غزه، اما نخست‌وزیر این رژیم امروز (سه‌شنبه) بار دیگر بر ادامه حملات به این باریکه تاکید کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

نخست وزیر اسرائیل سربازان این رژیم را به ادامه دفاع از موجودیت اسرائیل فراخواند و و بار دیگر تهدید کرد که این رژیم به از بین بردن جنبش حماس ادامه می‌دهد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن تاکید بر مساله آتش‌بس گفت که «خروج نیروهای اشغالگر احتمالا نوعی تاکتیک» باشد و نباید اجازه داد که حمله زمینی به رفح صورت بگیرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وزیر خارجه قصد دارد در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره فلسطین که احتمالاً 30 فرودین ماه برگزار می‌شود، شرکت کند.

وب‌گاه مشرق نیوز

رژیم جعلی صهیونیستی بعد از گذشت 6 ماه از آغاز جنگ در غزه و به خصوص بعد از تجاوز به کنسولگری کشورمان در دمشق، مشروعیت خود را از دست داده و بیش از هر زمان دیگر در فضای بین‌الملل منزوی شده است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وزیر امور خارجه در گزارشی از سفر به سوریه گفت که در این سفر، علاوه بر بررسی تحولات منطقه‌ای و جهانی، به‌ویژه موضوع مهم فلسطین و غزه، توافقات روسای جمهور دو کشور بررسی و در نتیجه ابعاد گسترش مناسبات دوجانبه از جمله اقتصادی رضایت‌بخش و رو به جلو ارزیابی شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا در آینده قابل پیش بینی، ارتش مشترکی نخواهد داشت و دفاع همچنان بر عهده کشورهای عضو خواهد بود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

به گزارش تاس، امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه از الکساندر ووچیچ، همتای صربستانی‌اش خواسته است تا تصمیمات سیاست خارجی بلگراد را با جامعه اروپایی هماهنگ کند زیرا به گفته وی آینده صربستان به اتحادیه اروپا وابسته است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: 6 کشور شمال اروپا دارای مرز مشترک با دریای شمال، توافقنامه‌ای را به منظور حفاظت از زیرساخت‌های زیردریایی مقابل اقدامات خرابکارانه، امضا کردند.

وب‌گاه گسترش

از نظر تکنیکال، اگر قیمت درهم امارات به میزان 17 هزار و 300 تومان از دست بدهد، قیمت دلار هرات ممکن است وارد یک کانال نزولی دیگر شود. همچنین، اگر در روزهای آینده قیمت درهم امارات به میزان 17 هزار تومان از دست بدهد، قیمت دلار به سمت کف کانال 60 هزار تومان حرکت خواهد کرد.

وب‌گاه گسترش

در معاملات امروز سه‌شنبه 21 فروردین 1403، در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، قیمت هر اسکناس دلار آمریکا به 43 هزار و 567 تومان رسیده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که «چتر دفاعی» آمریکا بر فراز اروپا ممکن است به زودی بسته شود، به طوری که اتحادیه اروپا باید تنها به خود تکیه کند، حتی در داخل ناتو.

وب‌گاه خبر آنلاین

فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه دولتی‌ها پایه‌گذار بهانه برای گرانی‌ها می‌شوند، افزود: دولت سیزدهم با این شعار روی کار آمد که مسائل اقتصادی کشور را با مذاکرات در حوزه سیاست خارجی گره نمی زند اما این اتفاق نیفتاد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سفیر آفریقای جنوبی در تهران گفت: آنچه در غزه اتفاق افتاده نسل‌کشی اسرائیل است و باید پایان یابد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

‌45 سال پیش روزنامه‌های آن زمان از تیتر "اعدام" استفاده کردند، اما روایت گری‌های روز‌ها و سال‌های پس از اعدام شامل صحبت‌های خلخالی، هادی غفاری، ابراهیم یزدی، فرشته انشاء (از نزدیکان هویدا)، ابوالفضل حکیمی (نماینده مردمی حاضر در دادگاه هویدا)، اصغر رخ صفت (رئیس وقت زندان قصر)، توکلی بینا (عضو حزب موتلفه اسلامی) و عباس میلانی (تاریخ پژوه) نشان می‌دهد، هویدا پیش از اجرای حکم اعدام در حیاط...