پنج‌شنبه 12 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

خبرگزاری تسنیم

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه گفت: ضروری است در میان کشورهای عضو بریکس به یک راه حل مشترک از جمله راه اندازی کانال مالی به جای سوئیفت برسیم. این مسئله می‌تواند یک نمونه موفق برای تحقق بخشیدن به عدالت و امنیت جهانی باشد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: ضروری است در میان کشور‌های عضو بریکس به یک راه حل مشترک از جمله راه اندازی کانال مالی به جای سوئیفت برسیم.

وب‌گاه خبر آنلاین

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم گفت: بارها گفتم که نتانیاهو بدون ایران یک مرده سیاسی است. کشوری مانند روسیه بیشترین سود را از جنگ می‌برد و 7 اکتبر یک پل نجات را برای روسیه ایجاد کرد. دیگر کشورهای منطقه هم اگرچه در ظاهر ابراز نگرانی می‌کنند، اما دراین مدت درحال ربودن فرصت های توسعه ای ایران هستند.

وب‌گاه فرارو

«کاهش حقآبه از حوضه آبریز رودخانه ارس، علاوه بر تأثیر بر آب شرب، از حاصلخیزی زمین‌های کشاورزی در ایران و سایر کشور‌های پایین‌دست این حوضه نیز خواهد کاست. علاوه بر این، تهدیدی برای امنیت غذایی کشوراست.»

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وزیر خارجه استرالیا با تاکید بر اینکه نگرانی جمهوری اسلامی ایران را از حمله به بخش کنسولی سفارت در دمشق درک می‌کند، خواستار خویشتنداری تهران شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

یک نماینده مجلس گفت: فرانسه و انگلیس به شدت از رژیم صهیونیستی و اقدامات جنایتکارانه آن به‌ویژه در جنگ غزه پشتیبانی کردند بنابراین بدیهی است که برخی کشورهای اروپایی مثل فرانسه و انگلیس جنایات اسرائیل در حمله به کنسولگری ایران در دمشق پایتخت سوریه را توجیه کنند، اما قطع‌به‌یقین می‌دانند آنجا مرکز دیپلماتیک ایران بوده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سید ابراهیم رئیسی و آقای «آصف علی زرداری» روسای جمهور ایران و پاکستان، شامگاه پنجشنبه با یکدیگر گفتگوی تلفنی داشتند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وزیر امور خارجه گفت: شورای امنیت قادر به صدور یک بیانیه در محکومیت حمله تروریستی به سفارت ایران در دمشق نیست.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وزیر خارجه انگلیس در واکنش به انتقاد امیرعبداللهیان از بی‌عملی لندن در محکومیت حمله هوایی رژیم اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق، خواستار خویشتن‌داری ایران شد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه با ایگور لویتین دستیار رییس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: وزیر خارجه کشورمان در تماس تلفنی با همتای آلمانی خود گفت: وقتی اسرائیل با نقض حقوق بین‌الملل و کنوانسیون‌های وین، مصونیت افراد و اماکن دیپلماتیک را به طور کامل نقض می‌کند، دفاع مشروع با هدف تنبیه متجاوز یک ضرورت است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: عدم جدیت همسایگان برای انسداد و تامین امنیت مرزها باعث شده که برخی از این کشورها به مکان امنی برای تروریست‌ها تبدیل شوند این کار زحمت وزارت کشور و مرزبانی را چند برابر کرده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه از آغاز نشست مشترک مجمع پارلمانی کشورهای عضو گروه بریکس در مسکو خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس کمیته مرز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، امنیت جمهوری اسلامی را ماحصل دستگاه‌های مختلف و صدر آنها وزارت کشور دانست و گفت: اگر اقدامات موثر شورای امنیت کشور نبود هر روز شاهد اتفاق‌های پیچیده و ترورهای مختلف بودیم.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

کنعانی گفت: شهادت اعضای خانواده رهبران مقاومت فلسطین توسط جنایتکاران رژیم صهیونیستی گواه این است که رهبران مقاومت همپای مردم مقابل دشمن ایستاده‌اند.