یک‌شنبه 15 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه خبر آنلاین

دنیای اقتصاد نوشت: اسحاق جهانگیری با اشاره به ابرچالش های پیش روی ایران می گوید: باید مسائلمان را با دنیا حل کنیم. ما معنای حل مسائلمان با دنیا را این می‌دانیم که بتوانیم به بازار دنیا دسترسی داشته باشیم و تکنولوژی و منابع مالی از دنیا بگیریم. این به معنای تعامل با دنیا است. ایران استعداد زیادی دارد و کشورها علاقه‌مند هستند که با ایران کار کنند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس تأکید کرد که رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه، موفق نشد هیچ یک از اهداف خود را محقق کند و آنچه درباره عقب‌نشینی و ایجاد منطقه حائل می‌گوید، یک تاکتیک است که شکست خواهد خورد. اوایل دسامبر، بعد از آتش‌بس یک هفته‌ای جنگ غزه، اسرائیل به آمریکا اطلاع داد که قصد دارد یک منطقه حائل یا امن، میان خود و غزه ایجاد کند. «اوفر...

وب‌گاه مشرق نیوز

ورود ایران به بازار 388 میلیارد دلاری با امضای موافقت‌نامه تجارت آزاد ایران با 5 کشور عضو اتحادیه اوراسیا.

وب‌گاه خبر آنلاین

در آستانه انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز جمعه یازدهم اسفند ماه 1402، به نظر می رسد یکی از مسائل مهمی که باید بعنوان دغدغه نمایندگان مجلس آینده مورد توجه باشد و اساس کار مجلس جدید قرار گیرد، همانا بنیان گذاری یک سیاست اقتصادی صحیح و رقابت پذیر با دنیا است. اصولا، بر اساس یک تقسیم بندی کلی، سیاست‌گذاری در هر کشور ذیل سه رکن "سیاست اقتصادی"، "سیاست داخلی" و "سیاست خارجی"...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: با تعاملات و همکاری‌هایی که در سایه سیاست خارجی فعال و پویای دولت سیزدهم با کشورهای همسایه و دوست ایجاد شده و همچنین عضویت در سازمان شانگهای و گروه کشورهای نوظهور اقتصادی بریکس، زمینه مناسبی برای سرمایه گذاری در کشور فراهم شده است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: سردار حاج قاسم سلیمانی به همراه شهید کاظمی فرمانده وقت نیروی هوایی سپاه از جمله اولین مدیرانی بودند که برای امدادرسانی وارد منطقه زلزه زده بم شدند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار نخست وزیر سابق عراق گفت: رژیم صهیونیستی و آمریکا هر دو در وضعیت دو سر باخت قرار گرفته‌اند.

خبرگزاری تسنیم

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: با توجه به اینکه عملکرد چندین دولت را از نزدیک شاهد بوده‌ام گواهی می‌دهم که این دولت با تمام وجود و بدون منت و چشم‌داشتی به‌دنبال گره‌گشایی از مشکلات و جبران کمبودها و کم‌کاری‌هاست.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: اکوایران درباره جهان پس از هفت اکتبر با حشمت‌الله فلاحت‌پیشه از تحلیل‌گران حوزه دیپلماسی و رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس پیشین گفت‌وگویی انجام داده است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از برگزاری جلسه با مقامات ذی‌ربط برای بررسی اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در شهادت سید رضی خبر داد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، به نقل از تاس، الکساندر لولاشنکو، رییس‌جمهور بلاروس در واکنش به اظهارات اخیر جوزف بورل، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد روسیه و بلاروس علاقمند به درگیری و جنگ جدید با ناتو نیستند. بورل خطاب به کشور‌های غربی گفته بود که باید برای «جنگ طولانی» با روسیه آمادگی داشته باشند. وی دراین‌باره گفت: این اظهارات احمقانه است! این مرد احمق است،...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

کارشناس مسائل روابط بین الملل گفت: روسیه در جریان نشست مراکش روسیه موضع گیری غیر دوستانه‌ای درباره جزایر سه گانه ایرانی داشت، اما هرگونه شتاب زدگی می‌تواند مناسبات تهران و مسکو را تحت تاثیر قرار دهد.

وب‌گاه الف

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بررسی اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در شهادت شهید سیدرضی موسوی در جلسه هفته آینده این کمیسیون خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی رویکرد صهیونیست‌ها در ترور فرماندهان ایرانی را نشانه زوال و تزلزل این رژیم منحوس خواند و گفت: ترور فرماندهان رسمی چون شهید موسوی راهکاری برای رهایی از تنش‌های سیاسی و امنیتی این رژیم جعلی است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

گلرو گفت: در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در اسرع وقت درباره شهادت سردار سید رضی موسوی جلسه خواهیم داشت.