یک‌شنبه 15 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه خبر آنلاین

حمید ابوطالبی مشاور رئیس جمهور سابق در مصاحبه با روزنامه شرق در باره موضعگیری اخیر روسیه در باره جزایر سه گانه و عملکرد دیپلماتیک دولت سیزدهم اظهارنظر کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: تنش ها در دریای سرخ افزایش یافته و همین مقوله موجب شده تا ناظران در باب وقوع بحران دوم در کانال سوئز هشدار دهند؛ بحرانی که ترکش های آن می تواند اقتصاد جهانی را هدف قرار داده و آن را مختل کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

وزارت دفاع اسپانیا اعلام کرد که به ائتلاف نظامی آمریکا در دریای سرخ ملحق نمی‌شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزارت دفاع اسپانیا اعلام کرد که به ائتلاف نظامی آمریکا در دریای سرخ ملحق نمی‌شود.

وب‌گاه گسترش

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، اصلاح قانون نظام صنفی را از جمله اقداماتی عنوان کرد که با تحقق آن، عملکرد اصناف بهبود یافته و مسیر حرکت اتاق‌های اصناف هموار می‌شود. علی علیزاده گفت: باید بپذیریم که تصویب قانونی فعلی نیز زمانی، با مخالفت نمایندگان مجلس همراه بود و اکنون هم اصلاح این قانون، با نظرات مختلف مخالفان همراه است، اما آنچه ضرورت و اهمیت دارد،...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: همزمان با تغییر ژئوپلتیک جهان، شاهد تغییر معادلات در بسیاری از مناطق دنیا هستیم به گونه ای که امروز گروهی از بازیگران میانه چون هند و عربستان به واسطه مولفه هایی چون ساختارهای بوروکراسی کوچک و اقتصادهایی پر رونق توانسته اند در سکان داری قدرت با قدرت های بزرگ سهیم شده و بدین گونه نفوذشان را در عرصه جهانی پر رنگ کنند.

وب‌گاه خبر آنلاین

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه می‌گوید: آنچه در این دوره از انتخابات از جانب حزب اعتدال و توسعه اعلام می‌شود، نقدی بر عملکرد دولت است که متعاقباً راه‌حل‌ها نیز مطرح می‌شوند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا گفت که اگر اتحادیه اروپا مسیر کنونی خود را تغییر ندهد روسیه در جنگ اوکراین را شکست خواهد داد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سرپرست وزارت خارجه افغانستان که به تهران سفر کرده امروز با حسین امیرعبداللهیان دیدار و گفتگو کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، جوزف بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز یکشنبه در مصاحبه‌ای به گاردین اعلام کرد: نکته مهم این است که ما چه کاری می‌توانیم انجام دهیم تا از پیروزی روسیه در جنگ جلوگیری کنیم. آماده ایم چه کار کنیم؟ آیا ما واقعاً آماده انجام هر کاری هستیم؟ این سووالی است که باید از خودمان بپرسیم. مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تکرار ادعا‌های روسیه هراسانه...

وب‌گاه عرشه آنلاین

پیش بینی میزان دقیق خسارت اقتصادی دشوار است، اما آسیب واقعی ممکن است رخ دهد و در صورت تغییر مسیر کشتی‌های بیش‌تر احتمالا خسارت در طول زمان افزایش خواهد یافت. پیش از بحران اخیر 12 درصد تجارت جهانی و 30 درصد حمل و نقل کانتینری از مسیر دریای سرخ انجام می‌شد. دماغه امید نیک مسیر اصلی جایگزین است، اما حرکت از آن مسیر بسیار طولانی‌تر و از نظر اقتصادی گران‌تر و پر هزینه‌تر خواهد بود. حملات...

وب‌گاه فرارو

اطهری: نزدیک 4 میلیارد دلار در پرونده چای دبش حیف و میل شده، در صورتی که دولت برای 6 میلیارد دلار ارز مسدودی در کره جنوبی چنان تبلیغاتی راه انداخته بود که انگار فتح خیبر کرده است! این رخدادها، خواص نئوفئودالیسم را نشان می‌دهد.

وب‌گاه خبر آنلاین

اقدام ضدایرانی روسیه در همراهی با اعراب از یک سو واکنش های صریح و انتقادی سیاستمداران و مسئولان ایران از مقامات روس را به دنبال داشت و از سوی دیگر انفعال دولت در این موضوع انتقادبرانگیز شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نسبت به احتمال اقبال رای‌دهندگان به کاندیداهای راستگرا در انتخابات ماه ژوئن آتی تعیین کرسی‌های پارلمان اروپا، هشدار داد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

ایالات متحده روز جمعه در گامی برای فاصله گرفتن از انزوای جدید خود، اجازه تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد کمک‌های بشردوستانه به غزه تحت محاصره را پس از مذاکراتی پر زحمت و پس از وتوی دو درخواست قبلی مبنی بر توقف جنگ، داد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

کمال اطهری با اشاره به فساد مالی در چای دبش گفت: نزدیک 4میلیارد دلار در پرونده چای دبش حیف و میل شده، در صورتی که دولت برای 6میلیارد دلار ارز مسدودی در کره جنوبی چنان تبلیغاتی راه انداخته بود که انگار فتح خیبر کرده است! کمال اطهری با اشاره به فساد مالی در چای دبش گفت: نزدیک 4میلیارد دلار در پرونده چای دبش حیف و میل شده، در صورتی که دولت برای 6میلیارد دلار ارز مسدودی در کره جنوبی چنان...