یک‌شنبه 15 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه مشرق نیوز

رئیس‌جمهوری لیبرتارین آرژانتین که از حامیان سرسخت رژیم صهیونیستی است، از تلاش دولت برای اعلام جنبش مقاومت اسلامی حماس به عنوان یک سازمان «تروریستی» خبر داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که رئیس جمهور آمریکا با حمایت قاطع خود از اسرائیل در جریان جنگ علیه غزه و کمک‌های نظامی به آن سبب شده است تا وجهه بین‌المللی ایالات متحده تضعیف شود و خشم جهان عرب را نیز برانگیخته است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: نایب‌رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، معتقد است که مؤثرترین اقدام برای تسهیل رفت‌وآمد ایرانیان به کشور چین، لغو روادید است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور در نامه‌ای به علی اکبر احمدیان، دبیر شورای عالی امنیت ملی، خواستار واکنش‌های متوازن نسبت به ادعای واهی روس‌ها و دیگر طرفین پیرامون جزایر سه‌گانه شد. بسم الله الرحمن الرحیم جناب آقای دکتر علی اکبر احمدیان دبیر محترم شورای عالی امنیت ملی با سلام و احترام همان طور که مستحضرید در بیانیه پایانی ششمین نشست مجمع...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مدبر گفت: هیجانی بودن برای تخریب روابط ایران و روسیه یک برنامه انگلیسی است و در همان شب اعلام بیانیه مراکش، سفیر انگلیس در تهران ویدوئویی از شادی خود منتشر کرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

حیدری گفت: روسیه بیشتر از هر کشوری در دنیا می‌داند که جزایر ایرانی خلیج فارس برای ایران است لذا در این زمینه دچار اشتباه استراتژیک شده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

منیبان نوشت: عضو جبهه پایداری، گفت: جبهه پایداری حتماً برای انتخابات مجلس دوازدهم برنامه دارد و از مدت‌ها پیش تلاش‌های خود را شروع کرده‌ایم.

وب‌گاه خبر آنلاین

عملکرد آینده اقتصاد چین منوط به فضای سیاسی آن است که اکنون به نظر می رسد تحت تاثیر سیستم سیاسی سفت و سخت آن قرار گرفته است. به نظر می رسد پکن در سال جدید میلادی با عدم قطعیت و چالش های مهمی روبرو باشد.

وب‌گاه خبر آنلاین

دکترکیومرث اشتریان استادعلوم سیاسی دانشگاه تهران در سرمقاله روزنامه شرق نوشت: نظامیان باید در خط مقدم جبهه جنگ و دفاع از کشور باشند. ولی در امور اجرائی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی باید پشت خط باشند؛ البته بهتر است که در پشت خط امور اجرائی و سیاسی هم نباشند؛ چون در روز حادثه به قدرت اصلی آنان نیاز داریم. کارکرد آنان حفاظت از کیان کشور است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنبوز: کیومرث اشتریان استادعلوم سیاسی دانشگاه تهران در سرمقاله شرق به مقایسه حضور نظامیان ایرانی و آمریکایی در بخش‌های اجرایی و تقنینی کشور پرداخته است.

وب‌گاه خبر آنلاین

عضو کمیسیون امنیت ملی سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری خبرآنلاین می‌گوید: به نظر می‌رسد دولت در تشخیص منافع ملی به اشتباه افتاده است، موضع‌گیری روسیه علیه ایران جای تعجب ندارد، این قضیه تعجب دارد که ایران واکنشی که در شأن اقدام روسیه باشد، از خود نشان ندهد، واقعیت امر این است که روس‌ها در طول تاریخ هیچ‌وقت گامی به نفع ایران برنداشته است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

نیروی دریایی یمن هشدار داد عملیات نظامی علیه کشتی‌های صهیونیست را تا زمانی که جنایات این رژیم علیه ملت فلسطین متوقف نشود، ادامه خواهد داد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که 96درصد سعودی‌ها معتقدند کشورهای عربی باید همه روابط خود را با اسرائیل برای اعتراض به جنگ غزه قطع کنند. همچنین 40درصد از سعودی‌ها نگرش مثبتی نسبت به حماس ابراز کردند؛ درحالی‌که در نظرسنجی چند ماه قبل از شروع جنگ، 10درصد نگرش مثبت داشتند. همزمان با انتشار نتایج این نظرسنجی نیز قطعنامه‌ای در شورای امنیت به تصویب رسید.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

روس‌ها در ششمین نشست مجمع همکاری کشورهای عربی و روسیه با حضور سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و وزرای خارجه کشورهای عربی در مراکش خواستار ارجاع پرونده جزایر سه‌گانه به محاکم بین‌المللی شدند و از ایران خواسته شد به مذاکره بر سر این جزایر تن دهد! این دومین بار است که روس‌ها با امارات درباره جزایر سه‌گانه همراه شدند و همین اقدام پاسخ قاطع ایران را می‌طلبد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

انتقادها از روسیه به‌دنبال تکرار حمایت از امارات درباره مالکیت جزایر سه‌گانه ایرانی، بالا گرفته است. انتقادهایی که می‌توان حتی آنها را با توجه به روابط تهران و مسکو، کم‌سابقه توصیف کرد‌. در همین راستا روز گذشته علاوه بر نمایندگان مجلس، حسین شریعتمداری، مدیر‌مسوول کیهان نیز به جرگه منتقدان روسیه در بحث جزایر سه‌گانه ایرانی پیوست و از عملکرد روسیه به عنوان خیانت یاد کرد‌. روسیه تاکنون...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

کاردار روسیه در تهران در غیاب سفیر این کشور عصر امروز شنبه توسط دستیار مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه احضار شد.