یک‌شنبه 15 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دفتر تحکیم وحدت طی بیانیه ای به دعوت عموم مردم جهت مشارکت فعالانه در انتخابات پیش رو جهت افزایش مشارکت عمومی مردم پرداخت. متن این بیانیه بدین شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم فَبِمَا رَحمَه مِنَ اللَهِ لِنتَ لَهُم وَلَو کُنتَ فَظًا غَلِیظَ القَلبِ لَانفَضُوا مِن حَولِکَ فَاعفُ عَنهُم وَاستَغفِر لَهُم وَشَاوِرهُم فِی الأَمرِ فَاِذَا عَزَمتَ فَتَوَکَل...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

جلالی گفت: امضای موافقتنامه تجارت آزاد با اتحادیه اوراسیا گام دیگری در راستای مشارکت‌های آسیایی و منطقه‌ای ایران است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ادعاهای مندرج در بیانیه کشورهای عربی و روسیه در مراکش در ارتباط با جزایر سه گانه ایرانی به منزله اقدام علیه تمامیت ارضی ایران تلقی می‌شود و مفاد آن از نظر جمهوری اسلام ایران مردود و غیرقابل قبول است.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: محمدجواد لاریجانی کارشناس سیاسی گفت: اگر کسی از خودش یک عکس خیلی‌تر و تمیز و دستکاری شده و خیلی مرتب این طرف آن طرف بزند یک آدمی که حالا چهرش خیلی قشنگ نیست، ولی آدم خوش فکری است مگر ما می‌خواهیم مدل انتخاب کنیم ما یک آدم با فکر با عقل و بر مبنای اصولی می‌خواهیم که بتواند مسائل را حل کند ما ملکه زیبایی که نمی‌خواهیم انتخاب کنیم ببینید.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - کارشناسان معتقدند تلاش پاکستان برای پیوستن به بریکس به عنوان یک رزمایش دیپلماتیک اساسی به نظر می‌رسد که منعکس‌کننده آرمان‌های ژئوپلیتیک، چالش‌ها و تنظیم مجدد الزامات سیاست خارجی این کشور است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

کنعانی گفت: ما درباره تمامیت ارضی خود با هیچ کشوری تعارف نداریم و با صریح‌ترین عبارات اعتراض خود را به روسیه اعلام کردیم.

خبرگزاری تسنیم

تحلیلگر مسائل سیاسی عنوان کرد: روش انتخابات دموکراتیک یکی از مهم‌ترین روش‌ها و شاید تنهاترین روش جلوگیری از دیکتاتوری است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به نحوه موضع گیری روسیه درباره جزایر سه گانه ایران به شدت انتقاد کرد. یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به نحوه موضع گیری روسیه درباره جزایر سه گانه ایران به شدت انتقاد کرد. به گزارش عرشه آنلاین؛ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از موضع انفعالی دولت رئیسی در مقابل اقدام ضدایرانی روسیه می‌گوید: دولت روسیه باید معذرت‌خواهی کند.

خبرگزاری تسنیم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از پیشنهاد این کمیسیون برای افزایش بودجه دفاعی کشور خبر داد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

باقری گفت: جریان مقاومت، رکن غیرقابل انکار ثبات و امنیت در منطقه است و نقش ثبات‌ساز آن در منطقه بر کسی پوشیده نیست.

وب‌گاه مشرق نیوز

رسانه های معاند و از جمله ایران وایر، در مقاطعی که دولت های غربی علیه تمامیت ارضی ایران موضعگیری می کنند، نسبت به آن سکوت کرده و هیچ واکنشی نشان نمی دهند.

وب‌گاه خبر آنلاین

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره مواضع ضدایرانی روسیه درباره جزایر سه گانه، به باشگاه خبرنگاران گفت: برای دومین بار است که روسیه دچار این خطای استراتژیک شده و احتمالا به‌دنبال گرفتن امتیاز بیشتری از امارات و دیگر کشورهای عربی منطقه است بنابراین روسیه به‌عنوان کشوری مهم در جهان نباید به‌خاطر امتیازات جزئی از کشورهای عربی حیثیت و جایگاه بین‌المللی خود را زیر سوال ببرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سخنگوی سابق دستگاه دیپلماسی درباره مواضع روسیه در اجلاس مراکش توضیحاتی را بیان کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: حمید ابوطالبی مشاور رئیس جمهور سابق در باره موضعگیری اخیر روسیه در باره جزایر سه گانه و عملکرد دیپلماتیک دولت سیزدهم اظهار نظر کرد.