دوشنبه 16 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

خبرگزاری میزان

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه امریکا و رژیم صهیونیستی در متهم کردن ایران به نقش‌داشتن در حمایت از حماس در عملیات «طوفان الاقصی» فرافکنی می‌کنند تا شکست تاریخی خود را در پشت آن پنهان کنند گفت: فلسطینی‌ها سالهاست که خود را به تجهیزات جدید از جمله به ایمان مجهز کرده‌اند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

امیرعبداللهیان، آمادگی ایران برای میزبانی از نشست فوق‌العاده وزرای خارجه کشور‌های اسلامی درباره فلسطین را اعلام کرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وزارت خارجه در بیانیه‌ای اعلام کرد: رسیدگی قضایی به پرونده هواپیمای اوکراینی انجام شده و برای 10 نفر از متهمان حکم صادر شده است.

وب‌گاه مشرق نیوز

وزیر امور خارجه در تماس تلفنی با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای میزبانی نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی درباره تحولات فلسطین اعلام کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

روزنامه اعتماد در گزارشی به بررسی برخی از بندهای برنامه هفتم توسعه دولت سیزدهم که در مجلس شورای اسلامی در حال تصویب نهایی هستند، پرداخته است.

وب‌گاه مشرق نیوز

وزیر امور اقتصادی و دارایی، به بررسی اقدامات انجام شده در زمینه تحقق شعار سال 1402 «مهار تورم، رشد تولید» و وضعیت شاخص‌های کلان اقتصادی کشور پرداخت.

خبرگزاری تسنیم

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: عملیات طوفان الاقصی شوک بی سابقه ای را به سیستم امنیتی و قدرت بازدارندگی رژیم صهیونیستی وارد آورد و حفره‌های عظیم اطلاعاتی این رژیم را آشکار کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: کتاب جدیدی درباره خواهر رهبر کره شمالی منتشر شده است.

وب‌گاه الف

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، از بی‌تفاوتی غرب به جنایت‌های سیستماتیک رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دوشنبه شب در گفت وگوی تلفنی با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مورد آخرین تحولات فلسطین تبادل نظر کرد. امیرعبداللهیان در این گفت وگوی تلفنی با اشاره به اقدامات افراطی و غیر انسانی نتانیاهو و رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر علیه مردم فلسطین، واکنش مقاومت را بخشی از پاسخ به این جنایات توصیف کرد. رئیس...

وب‌گاه مشرق نیوز

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با بورل ضمن انتقاد از بی تفاوتی غرب نسبت به جنایات صهیونیست‌ها، گفت اگر اروپا و غرب جنایات نتانیاهو را متوقف می‌کردند، شاید اکنون فلسطین شاهد این وضعیت نبود.

وب‌گاه عرشه آنلاین

سونگ یون لی محقق کره جنوبی در کتاب تازه منتشر شده‌اش به روند به قدرت رسیدن کیم جوان در سیستم کره‌شمالی می‌پردازد و به طرز ماهرانه‌ای عملکرد او را به عنوان جانشین بالفعل برادرش توصیف می‌کند. او باید «دهانش را ببندد». این نصیحتی بود که کیم یو‌جونگ، خواهر قدرتمند کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، پس از پیشنهاد کمک اقتصادی به پیونگ‌یانگ در ازای خلع سلاح هسته‌ای، به یون سوک یول، رئیس‌جمهور کره‌جنوبی...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

علیرضا عنایتی، سفیر ایران در عربستان در نشست مرکز مطالعات نفت ملک عبدالله حضور یافت.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با بورل گفت: اگر اروپا و غرب جنایات نتانیاهو را متوقف می‌کردند، شاید اکنون فلسطین شاهد این وضعیت نبود.

وب‌گاه فرارو

پس از پایان بررسی برنامه هفتم توسعه در کمیسیون تلفیق مجلس یازدهم، این لایحه به صحن مجلس آمد و کلیات آن تصویب شد؛ پس از تصویب کلیات، نوبت به جزییات رسید که مجلس روزانه در دو نوبت در حال بررسی آن است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

روزنامه شرق نوشت: عامل اصلی رشد اقتصادی و تراز تجاری کشورمان در دو، سه سال اخیر متأثر از افزایش درآمدهای نفتی (صادرات نفت ایران در سطح قبل از تحریم‌ها - ایران -2/5) و غیرنفتی وابسته به نفت بوده است؛ افزایش‌هایی که صرفا سبب افزایش درآمد‌های ارزی کشور و کاهش دو، سه درصدی نرخ تورم و افزایش محدود رشد اقتصادی شده اما بهبود اشتغال و کیفیت محصولات صنعتی و... را به دنبال نداشته است.