سه‌شنبه 17 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، طیف تندرو مدعی اصلاحات طی چند ماه اخیر خط تخریب انتخابات را در پیش گرفته است. کمتر روزی است که رسانه‌های منتسب به این طیف اقدام به تخریب دولت سیزدهم و مجلس یازدهم نکنند و بر طبل قهر با صندوق‌های رای نکوبند. روز گذشته نیز یکی از فعالین این طیف در گفت‌و‌گویی با روزنامه اعتماد عنوان می‌کند: «متاسفانه رویکردی که حداقل طی 2 انتخابات اخیر مشاهده شده دقیقا...

وب‌گاه مشرق نیوز

استاد روابط بین‌الملل و رئیس دپارتمان امور بین‌الملل دانشگاه تگزاس اِی اَند اِم عنوان داشت: عربستان به این نتیجه رسید که باید با ایران تعامل داشته باشد.

وب‌گاه مشرق نیوز

در ادامه فرافکنی مدعیان اصلاحات، یکی از فعالان این طیف در گفت‌وگویی، سعی در فراموش‌سازی عملکرد ضعیف دولت دوازدهم و مجلس دهم و تاثیر آن بر کاهش مشارکت در انتخابات 98 و 1400 داشت.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

ارگان رسمی سازمان جاسوسی آمریکا با انتشار تصویری از مدیرمسئول سایت توقیف‌شده «انتخاب» همراه با بازنشر مطلبی از او، برای اولین بار از هشتگ «سایت انتخاب» استفاده کرد

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رییس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران گفت: غرب با توسل به تحریم‌ها سعی دارد از ظرفیت آژانس برای فشار به ایران استفاده کنند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: ایران ارگان دولت ابراهیم رئیسی از توقیف یک سایت خبری استقبال کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

در ادامه فرافکنی مدعیان اصلاحات، یکی از فعالان این طیف در گفت‌و‌گویی، سعی در فراموش سازی عملکرد ضعیف دولت دوازدهم و مجلس دهم و تاثیر آن بر کاهش مشارکت در انتخابات 98 و 1400 داشت.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سید‌ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران طی سفری که هفته گذشته به نیویورک داشت در گفت‌وگویی با شبکه تلویزیونی CNN آمریکا به سوالات فرید زکریا، مجری این شبکه درباره مبادله افراد زندانی میان ایران و آمریکا، آزادسازی منابع ارزی ایران، سلب اعتماد ایران نسبت به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ملیت های انگلیسی، فرانسوی و آلمانی، چرایی نقض پیمان آمریکا و کشورهای اروپایی، تلاش ها برای عادی...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مواضع اخیر بنیامین نتانیاهو علیه ایران، منجر به پرسش هایی می‌شود، از جمله اینکه چرا نتانیاهو بخش زیادی از اظهارات خود در سازمان ملل را به ادعا هایی ضدایرانی اختصاص داده است و با توجه به ادعای بهبود روابط اسرائیل و عربستان، واکنش اعراب، چه خواهد بود. حشمت الله فلاحت پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم و تحلیلگر سیاسی در گفت‌وگو با فرارو به این پرسش ها پاسخ داده است: فلاحت‌پیشه گفت:...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

در پی اعتصاب نیروهای پلیس لندن ارتش انگلیس به حالت آماده باش درآمد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، صدام حسین که پس از حسن‌البکر قدرت مطلقه عراق شد، در سیاست خارجی با چرخشی آشکار به راست، عراق را به محور اتحاد ارتجاع منطقه و از ابزار‌های عمده پیش‌برنده سیاست‌های آمریکا بدل کرد. سیاست جدید عراق در قبال انقلاب اسلامی را می‌توان بخشی از یک مجموعه ارتجاعی و آمریکایی علیه انقلاب اسلامی درنظر گرفت، به بیان دیگر، صدام برای عراق جایگاه جدیدی را در استراتژی...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: به نظر می‌رسد انفعال روسیه در قفقاز جنوبی موجب ریزش یکی از متحدان ولادیمیر پوتین در این منطقه شده باشد.

خبرگزاری مهر

جیبوتی از جمله کشورهای شاخ آفریقا است که قابلیت فراوانی در نقش آفرینی بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه ای دارد و از سویی دارای جایگاهی راهبردی و ژئوپلیتیکی است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: همواره پیام های مثبتی از آمریکایی‌ها دریافت می‌کنیم، اما بر مبنای رفتار عملی آمریکا قضاوت می‌کنیم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: نایب رئیس مجلس گفت: همان طور که وزیر امور خارجه روز گذشته اعلام کرد که اگر آمریکایی‌ها بخواهند حقوق مردم ما را به رسمیت بشناسند توافق مجدد برجام دور از انتظار نیست، امروز جمهوری اسلامی ایران هیچ مشکلی در این موضوع ندارد.

خبرگزاری تسنیم

نایب رئیس مجلس گفت: اگر آمریکایی‌ها بخواهند حقوق مردم ما را به رسمیت بشناسند، توافق مجدد برجام دور از انتظار نیست و امروز جمهوری اسلامی ایران هیچ مشکلی در این موضوع ندارد.