سه‌شنبه 17 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه خبر آنلاین

ایرنا نوشت: رئیسی در گفتگو با فرید زکریا گفت: مسئله آمریکا و کشورهای اروپایی نه زنان ایران است و نه فعالیت هسته‌ای، آنها می‌خواهند ملت ایران مطیع آنها باشد در حالی که این ملت بیش از 40 سال است که به استقلال رسیده و در مقابل خواست آمریکایی‌ها تسلیم نخواهد شد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: بیست فروند از کشتی‌هایی که صید ترال انجام می‌دادند را توقیف و صید ترال را در خلیج فارس ممنوع کرده‌ایم.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سید ابراهیم رئیسی در گفتگویی با شبکه تلویزیونی CNN آمریکا به سوالات این شبکه درباره مبادله افراد زندانی میان ایران و آمریکا، آزادسازی منابع ارزی ایران، سلب اعتماد ایران نسبت به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ملیت‌های انگلیسی، فرانسوی و آلمانی، چرایی نقض پیمان آمریکا و کشورهای اروپایی، تلاش‌ها برای عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی در منطقه و بی‌فایده بودن این اقدامات در مسیر حل...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: تا پیش از این طرح کمربند و جاده چین تداعی کننده بازتعریف مسیرهایی جهت اتصال جغرافیاهای متعدد و رشد اقتصادی جهان جنوب قلمداد می شد، اما حالا با کم رنگ تر شدن مزایای اقتصادی چنین طرحی، اهداف سیاسی این ابتکار عمل عریان شده و به باور بسیاری از تحلیلگران بی نتیجه خواهد ماند.

خبرگزاری تسنیم

رئیس جمهور گفت: اگر ما می‌خواستیم آژانس فعالیت‌های هسته‌ای ایران را بازرسی نکند، راه‌های دیگری هم داشتیم و رسما می‌گفتیم همکاری نمی‌کنیم، در صورتی که بنای ایران از ابتدا بر همکاری بوده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بورس تهران اولین روز مهرماه را نیز کم رمق آغاز کرد، به‌طوری‌که شاخص‌کل بورس، با کاهش 2هزار و 800 واحد به 2میلیون و 118هزار واحد رسید. شاخص‌کل هم وزن نیز با افت 11واحدی خود را در کانال 721هزار‌واحدی حفظ کرد. ارزش بازار بورس نیز حدود 7هزار و 400همت است. نمادهای تاثیرگذار بر شاخص‌کل، «حکشتی»، «فارس» و «شپنا» بود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

ابوالفضل اقبالی گفت: مصاحبه دکتر جمیله علم‌الهدی، همسر رییس‌جمهور، با یک رسانه آمریکایی تصویر حقیقی زن مسلمان ایرانی را بازسازی کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

شفقنا نوشت: رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه به کارگیری اتباع توسط صاحبان کارخانه و حرف مختلف، تخلف است، گفت: ورود افراد غیر مجاز به کشور باعث افزایش جرم و جنایت می شود چراکه این افراد شناسایی نشدند و در صورتی که جرم و جنایت انجام دهند نمی توان آنها را پیگیری کرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران روز یکشنبه به وقت محلی با وزیر خارجه واتیکان در محل نمایندگی آن در نیویورک دیدار و گفتگو کرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل به ادعا‌های امارات متحده عربی درباره جزایر سه‌گانه ایرانی پاسخ داد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سخنگوی وزارت امور خارجه در پیامی در فضای مجازی، هفته دفاع مقدس را گرامی داشت.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: ایالات متحده در صدد است تا با توسل به اهرم های متنوع مانع از ظهور چین بزرگ شود، جنگ تعرفه ها و تراشه ها که در دولت های اخیر ایالات متحده کلید خورد، در همین راستا قابل تبیین است. با این همه مولفه ها و گزاره های متعددی وجود دارد که نشان می دهد، سیاست واشنگتن در این باره صرفا به قدرتمندتر شدن پکن در حوزه فن آوری کمک کرده و شرکت های آمریکایی را در موضع ضعف قرار می دهد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

مشاور سیاست خارجی رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان گفته است که یک کارگروه ویژه برای بررسی جذب قره‌باغ و ساکنان ارامنه آن به جمهوری آذربایجان تشکیل داده‌اند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وزارت امور خارجه در خصوص انتشار توییت جعلی از معاون سیاسی این وزارت‌خانه توضیحاتی داد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد.