چهارشنبه 18 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

خبرگزاری خبرنگاران جوان

واعظ گفت: از نقاط قابل ملاحظه در منطقه غرب و مرکز آفریقا جمعیت جوان این کشور‌ها بوده که راضی به استعمار غربی‌ها و فرانسوی‌ها نیست.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

کارشناسان در گفتگوی ویژه خبری شبکه خبر سست شدن پایه‌های حضور و نفوذ فرانسوی‌ها در قاره آفریقا را بررسی کردند.

وب‌گاه خبر آنلاین

روزنامه اعتماد در مطلبی درباره توقیف پایگاه خبری «انتخاب» نوشت: اگر در این چند روز اخیر بسیاری بر کمرنگ شدن مرجعیت خبری رسانه‌ها پس از توقیف انتخاب تاکید کردند، در اینجا می‌خواهم به بی‌اعتمادی به اظهارات مسوولان و مقامات اشاره کنم، چرا که یکی از منابع خبری برای ما اهالی رسانه استناد به وعده و اظهارات همین بزرگواران است.

خبرگزاری میزان

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه «طرح تقویت دیپلماسی اقتصادی» در نوبت رسیدگی در صحن علنی است گفت: هدف این طرح انسجام‌بخشی به حوزه دیپلماسی اقتصادی است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: با برکناری رابرت مالی، فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران، تحلیل ها درباب میراث این چهره جنجالی سیاسی آمریکا افزایش یافته، منتقدان بر این باورند که تمایل مالی به پیرری از سیاست منعطف در ارتباط با ایران موجب توقف رایزنی ها و مانع از احیای توافق هسته ای شد و به تهران برای مانور در منطقه فرصت بیشتری داد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بانک مرکزی آمارهای پولی و بانکی فروردین‌ماه را منتشر کرد. نگاهی کلی به روند آمارهای پولی و بانکی نشان می‌دهد که سهم پول از نقدینگی رکوردشکنی کرده و به سطح 26درصد رسیده است. با این حال با توجه به اینکه این آمارها مربوط به 2ماه قبل است و با تاخیر قابل‌توجهی منتشر شده است، تحلیل چندانی به دست نمی‌دهد و انتشار این آمارها را بلاموضوع می‌کند. از سوی دیگر رشد نقطه به نقطه پایه پولی با رسیدن...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: در شرایطی که روسیه درگیر جنگ اوکراین است و ایران هدف تحریم ها، واشنگتن برای مانور در آسیای میانه و دریای خزر خیز برداشته تا بدین طریق بتواند ضمن افزایش قدرت خود، رقبایش را در موضع ضعف قرار دهد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

نخست‌وزیر انگلیس که برا ی شرکت در نشست سران گروه 20 به هند سفر کرده است، علت این امر را موضع چین دانست.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: بازار دلار در هفته اخیر با انتشار برخی اخبار چالش برانگیز سیاست خارجی نوسانی صعودی را تجربه کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام احمد مروی در دیدار حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که در حرم مطهر امام رضا (ع) انجام شد؛ ضمن گرامی‌داشت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و تسلیت ایام اربعین حسینی، نسبت به اهمیت جایگاه دستگاه سیاست خارجی تأکید و خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه دستگاهی بسیار مهم و اثرگذار بوده که باید دیپلماسی کشور را بر اساس سه کلیدواژه...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

در پی عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای، هیئتی از کشورمان در چهلمین نشست شورای ساختار منطقه‌ای مبارزه با تروریسم این سازمان موسوم به «رتس» شرکت کرد.

وب‌گاه مشرق نیوز

سخنگوی دولت سیزدهم گفت:: نگاه دولت این نیست که حتما باید جابجایی انجام شده و مدیران قبلی تغییر کنند، از این سمت هم این نگاه را ندارد که حتی کسی که خود رئیس‌جمهور منصوبش کرده حتما باید سر جایش بماند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: دیدار علنی وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در لندن با تعدادی از عناصر ضدانقلاب به روشنی گویای تداوم فتنه‌انگیزی مثلث شوم علیه انقلاب اسلامی و ملت ایران است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: به‌رغم اینکه دولت یازدهم و دوازدهم اهمیتی به این میادین نمی‌داد، ولی دولت سیزدهم در تلاش است با از سرگیری روابط با عربستان و مذاکرات میان صنعا، ریاض و تهران، اختلافات در پرونده میدان نفتی - گازی آرش (الدوره) را به‌صورت مسالمت‌آمیز رفع کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

همزمان با شدت گرفتن تنش‌ها میان جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان بر سر آینده منطقه قره‌باغ کوهستانی این دو کشور روز پنجشنبه یکدیگر را به انتقال نیرو و تجهیزات نظامی به نقاط مشترک مرزی متهم کردند.