چهارشنبه 18 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: توسعه مناسبات و همکاری با کشورهای آمریکای لاتین، روسیه، چین و برخی کشورهای آفریقایی و سفر رئیس جمهور پس از بیش از یک دهه به آفریقا بیانگر اقدامات رو به جلوی دولت سیزدهم در عرصه سیاست خارجی است.

خبرگزاری دانشجو

حسن همتی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجو، درباره بهره برداری از فاز 11 پارس جنوبی و تاثیر آن در ارتقا جایگاه بین المللی ایران در عرصه بین المللی گفت: افتتاح این فاز تا پیش از این دولت به حضور خارجی ها گره خورده بود و اعلام می شد که باید با تکنولوژی کشورها این امر عملیاتی شود. وی در ادامه بیان کرد: اما شرکت های خارجی...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رئیس جمهور با تشکر صمیمانه از دولت و ملت عراق برای برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی، این رویداد را جلوه‌ای از اتحاد و مقاومت امت اسلامی دانست.

وب‌گاه خبر آنلاین

دکتر محمود سریع القلم تاکید دارد: عضویت در BRICS و SCO بدون ارتباط با جهان سودآور نخواهد بود و شاید بزرگترین خدمتی که یک نماینده مجلس، یک سیاستگزار، یک تصمیم گیرنده در ایران می تواند در شرایط فعلی انجام دهد، این است که کشور را از تحریم ها نجات دهد تا اینکه فضایی برای ارتباطات بین المللی فراهم شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مسئولان نظام جمهوری اسلامی باید این هشدار را جدی بگیرند و تصمیم سازی درباره روابط با افغانستان را به افرادی بسپارند که منافع ملت این کشور را بر مصالح یک گروه تروریستی ترجیح دهند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سخنگوی وزارت خارجه در نشست هفته گذشته از یک واژه جدید رو نمایی کرد. «سند سپتامبر»، واژه‌ای که بعد از این نشست به نُقل محافل دیپلماتیک کشورمان تبدیل شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: جمهوری اسلامی در یادداشتی به انتقاد از سیاست های دولت رئیسی در مواجهه با امارت اسلامی طالبان پرداخت.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: ناظران مدعی اند که فارغ از تعامل های نزدیک تهران و چین، سیاست یک بام و دو هوای پکن در منطقه خلیج فارس می تواند زمینه را برای نزدیکی تهران به غرب هموار کند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

آراییک هاراتونیان رییس جمهوری سابق قره باغ هفته گذشته در حالی از سمت خود استعفا کرد که جمهوری تحت مدیریت او تاکنون از سوی هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: وزارت خارجه اوکراین در واکنش به انتخابات در قره‌باغ طی صدور بیانیه‌ای مدعی شد: این انتخابات مغایر با هنجارها و اصول حقوق بین الملل و نتایج آن باطل است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

یک سخنگوی سفارت کشورمان در فرانسه گفت: اوضاع ساختمان کنسولگری ایران در پاریس، در پی حمله خصمانه گروهی از عناصر ضدانقلاب تحت کنترل بوده و خللی در روند فعالیت‌های آن وارد نشده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: نارندا مودی در صدد است تا هند را به قدرت جهانی تبدیل کند، اما سیاست های نخست وزیر نه تنها به شکاف های داخلی دامن می زند بلکه هند را در برابر رقیبش یعنی چین در موضع ضعف قرار خواهد داد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، ابراهیم عزیزی با اشاره به دیدار اخیر وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی با خبرنگاران ضدانقلاب، اظهار داشت: تحرکات رژیم صهیونیستی علیه ایران و اقدام آنان برای تحریک برخی از گروه‌ها و عناصر وابسته از جمله خبرنگاران رسانه‌های فارسی زبان علیه جمهوری اسلامی ایران تازگی ندارد. وی بیان کرد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران علی رغم اینکه سال گذشته از همه ابزار‌های رسانه‌ای...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور از گفت‌وگوی تلفنی رئیسی و نیکول پاشینیان خبر داد.