چهارشنبه 18 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه فرارو

رئیس‌جمهور گفت: اگر افرادی محدودی خواستند نظم دانشگاه را برهم بزنند خود دانشگاه باید مقابله کند. در چند روز گذشته هم برای من از تخلف افرادی که خطایی کردند و با آن‌ها در کمیته انضباطی برخورد شده گزارشاتی آمده است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

سخنگوی دولت عراق گفت که کشورش توافق امنیتی با ایران را عملی کرده است.

وب‌گاه عصر ایران

رئیسی با اشاره به «کاهش تورم تولید از 103 به 30 درصد» ادامه داد: همه شاخص‌ها نشان دهنده رشد، تلاش و پیشرفت است. وضعیت اشتغال نیز که بسیاری نگران آن بودند به 8.2 درصد رسیده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

سومین نشست خبری سیدابراهیم رئیسی با رسانه‌های داخلی و خارجی به مناسبت هفته دولت با سوالاتی پیرامون برجام، اموال بلوکه شده، اخراج اساتید، دوقطبی در جامعه و... همراه بود.

وب‌گاه گسترش

سومین نشست خبری رئیس‌جمهور همزمان با هفته دولت و دوسالگی روی کار آمدن دولت سیزدهم، برگزار شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، نشریه میدل ایست آی در این باره نوشت: با توجه به آن که بریکس از پیوستن ایران، عربستان سعودی، مصر، و امارات متحده عربی استقبال می‌کند به نظر می‌رسد این گروه مشترک متشکل از کشور‌های عضو، در حال افزایش چشمگیر حضور در عرصه‌های بین‌المللی می‌باشد. این تجدید سازمان احتمالا پیامد‌هایی سیاسی، اقتصادی و اجتماعی برای خاورمیانه و شمال آفریقا خواهد داشت و قدرت...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

صفری گفت: مجمع گفتگوی همکاری آسیا از جمله سازمان‌هایی است که می‌تواند به همگرایی در بین کشور‌های آسیایی کمک کند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه تامین منافع مشترک جهانی در سایه پیوستن به ائتلاف‌های بین المللی امکان‌پذیر است، گفت: عضویت ایران در بریکس خنثی کننده تحریم‌های آمریکا و غرب است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به غفلت دولت قبل از توسعه روابط با شرق و همسایگان، گفت: عضویت در شانگهای و بریکس نتیجه اجرای سیاست توسعه روابط با شرق است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

ولایتی گفت: عضویت ایران در بریکس نشان داد طرح منزوی‌سازی کشورمان که آمریکا و استکبار جهانی همیشه به دنبال آن بودند را با شکست مواجه کرده است.

وب‌گاه مشرق نیوز

«کشورهای عربی در حال دور شدن از دنیای تک قطبی تحت تسلط آمریکا هستند و برای پیوستن به بلوک بریکس صف می‌کشند».

خبرگزاری خبرنگاران جوان

نخستین نشست مشترک کنسولی ایران و سلطنت عمان در وزارت امور خارجه برگزار شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: چندین ماه بود که مقامات واشنگتن و دیگر قدرت‌های جهانی تصور می‌کردند تلاش‌های دیپلماتیک برای دستیابی به توافقی هسته‌ای با ایران به بن‌بست می‌رسد؛ اما پس از دو سال مذاکرات نامطمئن، نشانه‌هایی وجود دارد که بالاخره آمریکا در تلاش برای کاهش تنش با تهران، دستیابی به توافقی برای آزادی آمریکایی‌های زندانی در ایران و شاید شروع به حرکت در مسیر حل مسأله هسته‌ای این کشور، موفقیت‌هایی...

خبرگزاری تسنیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی در سال‌های اخیر گفت: اربعین یک کلیدواژه مهم در فرهنگ شیعی ما است، به ویژه در 50 سال اخیر، اربعین و موتور محرک پیروزی انقلاب اسلامی شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: عصرایران در یادداشتی به استقبال رسانه های حامی دولت از پیوستن ایران به بریکس پرداخت.