چهارشنبه 18 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، شرق در تحلیلی با همان عنوان فوق نوشت: «ناترازی گاز ایران امسال به حدود 300 میلیون مترمکعب در روز رسیده است. براساس برنامه ششم توسعه بنا بود تزریق گاز سبک به شبکه انتقال سراسری به یک‌میلیاردو 250 میلیون مترمکعب برسد؛ اما حداکثر تولید گاز در‌حال‌حاضر تنها حدود 850 میلیون مترمکعب است. حالا دولت ماه‌هاست برای افتتاح فاز 11 پارس جنوبی تبلیغات گسترده راه‌انداخته...

خبرگزاری مهر

نماینده مردم رشت در مجلس گفت: دولت سیزدهم ارتباط خودش را محدود به چند کشور غربی نکرد و با سایر کشورها به ویژه همسایگان سطح تعامل خود را ارتقا داد و سیاست خارجی متوزانی را دنبال می‌کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: انتخابات دوره یازدهم مجلس با 57/42 درصد پایین‌ترین میزان را طی تمام ادوار گذشته داشته است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در آخرین اظهارنظرش درخصوص برنامه جامع اقدام مشترک گفت که «ما نیاز به نظارت روشن و شفاف بر فعالیت های هسته ای در ایران داریم؛ تا زمانی که آژانس نظارت لازم را انجام دهد، این (برجام) امر بسیار خوبی است. ما واقعا نیاز به نظارت بر این فعالیت ها داریم که برای کل منطقه کاملا کلیدی است.»

وب‌گاه اقتصاد نیوز

محمد علی ابطحی خطاب به ابراهیم رئیسی نوشت: بسیاری از مدیران شما که اکثرا مدیران آقای احمدی‌نژاد بوده‌اند باری که برنمی‌دارند، حاشیه‌های ناامیدکننده‌ای برای دولت می‌سازند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - حضور موثر ایران در ائتلاف ها و سازمان های منطقه ای و بین الملل طی دو سال گذشته یک تصویر بزرگتر از سیاست خارجی فعال و تاثیرگذار دولت سیزدهم ارائه می دهد.

وب‌گاه مشرق نیوز

روزنامه غربگرای «شرق» افتتاح فاز 11 پارس جنوبی پرهیاهو بود اما به نظر کارشناسان، نتیجه درخورتوجهی نخواهد داشت.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

جکسن هینکل با انتشار توئیتی اظهار کرد: ایران اولین کشوری است که آمریکا را مجبور کرد تمام پول‌های بلوکه شده‌اش را آزاد کند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

دولت فرانسه سال‌ها است که محدودیت‌های جدی علیه مسلمانان ایجاد کرده تا آنجا که بانوان مسلمان در مهد دموکراسی اجازه انتخاب پوشش ندارند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: بسیاری از تحلیلگران تلاش برای تحقق فرایند عادی سازی میان اسرائیل و عربستان را در راستای تلاش بایدن جهت بازگردان اعراب بر مدار واشنگتن توصیف کرده اند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری روز گذشته در یک نشست خبری در دومین سال ریاست‌جمهوری‌اش و در هفته دولت تلاش کرد تا از دستاوردهای دولتش در دوسال گذشته دفاع کند؛ چه آنجاکه با سخنانش در آغاز نشست خبری به نوعی به انتقاد از عملکرد اقتصادی دولت‌های یازدهم و دوازدهم و در مقابل وضعیت متفاوت دولتش درعرصه اقتصاد گذشت و چه در پاسخ به سوالاتی که در قالب دفاعیه‌ای از عملکرد دولت تنظیم شده بود. او البته...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در آخرین اظهارنظرش درخصوص برنامه جامع اقدام مشترک گفت که «ما نیاز به نظارت روشن و شفاف بر فعالیت های هسته ای در ایران داریم؛ تا زمانی که آژانس نظارت لازم را انجام دهد، این (برجام) امر بسیار خوبی است. ما واقعا نیاز به نظارت بر این فعالیت ها داریم که برای کل منطقه کاملا کلیدی است.» فرانس 24 سخنان مکرون در جمع سفرای فرانسه را منتشر کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در گفت وگو با المیادین تاکید کرد: «عضویت ایران در بریکس نشان‌دهنده عزم جمهوری اسلامی در برقراری ارتباط سازنده با دنیاست و طرح منزوی سازی که آمریکا و استکبار جهانی همیشه به دنبال آن بودند را با شکست مواجه کرده است.» وی افزود: «امروز شاهد این حقیقت هستیم که سیاست های آمریکا و متحدانش که به دنبال انزوای جمهوری اسلامی ایران بودند...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی در گزارشی تحلیلی به تشریح اقدامات مثبت دولت سیزدهم پرداخته است. متن کامل این گزارش به شرح ذیل است: دولت سیزدهم از جهات زیادی با دولت‌های گذشته متفاوت است که یکی از مهمترین آن‌ها خاستگاه مردمی، عدم وابستگی جناحی و رویکرد انقلابی آن می‌باشد؛ لذا مردمی که به رئیس دولت فعلی رای دادند، تحت تاثیر تبلیغات جریان‌های سیاسی...

خبرگزاری مهر

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی به مناسبت هفته دولت اقدامات کابینه سیزدهم را مورد بررسی قرار داده است.