چهارشنبه 18 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه مشرق نیوز

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی به مناسبت هفته دولت اقدامات کابینه سیزدهم را مورد بررسی قرار داده است.

وب‌گاه فرارو

رئیس کمیته دفاع کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید بر اینکه موضوع خرید سربازی مشمولان غایب در برنامه هفتم مطرح نیست، عنوان کرد: در برنامه هفتم توسعه خرید و حذف سربازی اجباری مطرح نیست؛ چراکه معتقدم اصلاً چیزی به عنوان سربازی اجباری نداریم بلکه برابر قانون هر فرد ذکوری برای استمرار امنیت کشور مکلف به خدمت وظیفه عمومی برابر مقررات است.

وب‌گاه عصر ایران

در گزارشی که صندوق بین‌المللی پول سال گذشته منتشر کرد، رقم اموال مسدود شده ایران تا پایان آوریل سال 2020 در حدود 115 میلیارد دلار تخمین زده شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

تسنیم نوشت: «علی اکبر ولایتی»، مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل در مصاحبه با شبکه خبری المیادین ابعاد پیوستن ایران به گروه «بریکس» را مورد بررسی قرار داد و تأکید کرد که سیاست انزوای ایران حتماً شکست خورده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

خبرگزاری ایرنا در مطلبی مدعی شد که شبکه بی‌بی‌سی فارسی در انتشار خبر نشست رئیس‌جمهوری با نمایندگان رسانه‌های داخلی و خارجی بخشی از اظهارات رئیسی را تحریف کرده است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

به گفته وزارت امور خارجه، نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در عراق جهت خدمت رسانی به زائرین اربعین با آمادگی کامل حضور خواهند داشت.

وب‌گاه خبر آنلاین

تجارت نیوز نوشت: حسین امیرعبداللهیان روز گذشته مدعی شد که ایران پول بلوکه شده‌ای در هیچ کشوری ندارد. با این حال، برآوردهای موجود از میزان دارایی‌های ایران، این ادعا را رد می‌کنند.

وب‌گاه خبر آنلاین

در نشست خبری امروز ابراهیم رییسی، وی مجبور شد دوبار در خصوص پول‌های بلوکه شده‌ی ایران توضیح دهد.

وب‌گاه عصر ایران

کنعانی با بیان این که ما از دولت عراق انتظار داریم که به طور کامل این قرارداد را اجرایی و عملیاتی کند، گفت: موضوع امنیت برای جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم است و نسبت به این موضوع سهل انگاری نمی‌کنیم و در پایان فرصت مشخص شده اگر این توافق اجرایی نشود ما به مسئولیت خود در راستای تامین امنیت کشور عمل می‌کنیم.

وب‌گاه عرشه آنلاین

روزنامه جروزالم پست در گزارشی از چشم‌انداز معامله تبادل زندانیان بین ایران و ایالات‌متحده آمریکا نوشت: بینش مهمی که از «معامله کوچک» مبادله زندانیان به دست می‌آید این است که پتانسیلی برای تکرار یک توافق بزرگ در مورد احیای توافق هسته‌ای در دل آن وجود دارد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سخنگوی رسمی دولت عراق، اجرای توافق مرزی با ایران در خصوص خلع سلاح گروه‌های تروریستی در منطقه کردستان و برچیدن اردوگاه‌های آن‌ها در مرزها را تایید کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرآنلاین درباره دلیل عدم احیای برجام گفت: آن کسانیکه پیمان شکستن آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها بودند و این مورد مذمت بسیاری از کشورهای دنیا قرار گرفت اما کسی که به تعهدش عمل کرد ایران بود.

وب‌گاه فرارو

اسماعیلی با بیان اینکه رئیسی مرد آزمون پس‌داده در برهه‌های مختلف است، ادامه داد: اگر به صحیفه امام خمینی (ره) رجوع کنید ایشان بسیاری از ماموریت‌های قضایی را به آقای رئیسی که در آن زمان جوانی بیست و چندساله بود واگذار می‌کردند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: از سیاست‌های قطعی دولت سیزدهم حل مسائل اقتصادی و در راس آن ایجاد اشتغال است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سخنگوی دولت عراق در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: مهم‌ترین پایه‌های سیاست خارجی ما این است که عراق طرفی در آسیب رساندن به همسایگان نباشد.