چهارشنبه 18 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه الف

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی طرح موضوع خرید خدمت سربازی در برنامه هفتم توسعه را رد کرد و گفت: آنچه در مجلس برای تعیین تکلیف مشمولان غایب خدمت سربازی مطرح است، مسائلی نظیر ارتقای آموزشی و مهارتی و همچنین اشتغال بعد از خدمت سربازی و حقوق سربازان است.

وب‌گاه عصر ایران

رئیس کمیته دفاع کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید بر اینکه موضوع خرید سربازی مشمولان غایب در برنامه هفتم مطرح نیست، عنوان کرد: در برنامه هفتم توسعه خرید و حذف سربازی اجباری مطرح نیست؛ چراکه معتقدم اصلاً چیزی به عنوان سربازی اجباری نداریم بلکه برابر قانون هر فرد ذکوری برای استمرار امنیت کشور مکلف به خدمت وظیفه عمومی برابر مقررات است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - پذیرش عضویت رسمی ایران در بریکس، آزادسازی پول‌های بلوکه شده و اولین حضور ایران در نشست سران شانگهای به عنوان یک عضو دائمی، در شصت روز گذشته نشان دهنده ثمردهی تغییر رویکردهای کلان ایران در عرصه سیاست خارجی است.

وب‌گاه گسترش

خاندوزی: پیام عضویت ایران در بریکس این بود که اقتصادهای نوظهور دنیا آماده همکاری با ایران هستند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

امیرعبداللهیان از عزم وزارت امور خارجه برای توجه بیشتر به دیپلماسی علمی خبر داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

بریکس، سرواژه نام 5 کشور برزیل (B)، روسیه (R)، هند (I)، چین (C) و آفریقای جنوبی (S) است که به عنوان نمادهای اقتصادهای نوظهور در قرن 21 شناخته می‌شوند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سفیر چین در ایران اولین سرکنسول کشورش در بندرعباس را معرفی کرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: عراق متعهد شده است تا 28 شهریور گروه‌های تروریستی تجزیه طلب را خلع سلاح کند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، ناصر کنعانی سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) ششم شهریور ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران که در حاشیه نمایشگاه «روایت خدمت» در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، به تشریح آخرین تحولات در حوزه سیاست خارجی پرداخت. وی هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت و افزود: همواره تلاش دولت‌ها این بوده که مشی...

خبرگزاری اکو نیوز

وب‌گاه عرشه آنلاین

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در پنج ماه گذشته 380هزار فرصت شغلی براساس آمار سامانه رصد ثبت شده است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره عضویت ایران در بریکس نکاتی را مطرح کرد.

وب‌گاه مشرق نیوز

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و بازرگانی تهران گفت: یکی از مهمترین مزایای پیوستن ایران به پیمان بریکس، علاقه‌مندی کشورهای عضو برای انجام مبادلات به صورت غیردلاری بین یکدیگر است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: بریکس در واقع فضای متنوعی را از کشور‌های مختلف ایجاد می‌کند و می‌تواند فرصت خوبی برای ایران به ارمغان آورد.