پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

شاسی بلند اقتصادی تویوتا به ایران رسید

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
شاسی بلند اقتصادی تویوتا به ایران رسید

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، یک شرکت واردکننده جدید، نمونه‌های اولیه شاسی بلند اقتصادی تویوتا را جهت اخذ مجوزهای شماره گذاری و عرضه به ایران آورده است. تویوتا کرولا کراس در دو تیپ بنزینی و هایبرید به گمرک بندر شهید باهنر بندرعباس آمده است.

در حال حاضر این شرکت واردکننده جدید در کنار نسخه‌های مختلف تویوتا لوین، نمونه‌های اولین تویوتا bZ3، کرولا کراس، کمری و راو 4 هیبرید را به ایران آورده است. کرولا کراس یک کراس اوور و شاسی بلند متوسط اقتصادی است که بزودی با دو نسخه بنزینی و هایبرید به بازار کشور عرضه می‌شود. در بازدید خبرنگار آخرین خودرو از گمرک بندر شهید باهنر بندرعباس، نام این شرکت جدید بر روی شیشه خودروها به عنوان مالک درج شده بود.

تویوتا کرولا کراس برای بازار ایران در کارخانه FAW-Toyota چین مونتاژ می‌شود. این خودرو در نسخه بنزینی به پیشرانه دو لیتری تنفس طبیعی با قدرت 169 اسب بخار و گشتاور 205 نیوتن متر مجهز است. توان این پیشرانه از طریق جعبه دنده اتوماتیک CVT مولتی درایو به چرخ‌های جلوی کرولا کراس منتقل می‌شود.

در نمونه هایبرید (هیبرید) تویوتا کرولا کراس به عنوان یک شاسی بلند اقتصادی و ژاپنی پیشرانه دو لیتری تنفس طبیعی در کنار یک پیشرانه الکتریکی قرار دارد و جعبه دنده E-CVT توان را به چرخ‌های جلوی این خودرو می‌رساند. پیشرانه بنزینی کرولا کراس هایبرید 151 اسب بخار قدرت را با گشتاور 186 نیوتن متر تولید می‌کند و پیشرانه الکتریکی نیز 111 اسب بخار قدرت را با گشتاور 206 نیوتن متر در اختیار خودرو می‌گذارد. به صورت ترکیبی و لحظه‌ای می‌توان قدرت 194 اسب بخار را از تویوتا کرولا کراس دریافت کرد. بدیهی است که تیپ هایبرید این شاسی بلند اقتصادی تویوتا، مصرف سوخت کمتر و شتاب بهتر را در اختیار راننده می‌گذارد.

در تویوتا کرولا کراس با توجه به تیپ فنی، امکانات مختلفی دیده می‌شود. در نسخه فول آپشن این خودرو امکاناتی مانند 7 کیسه هوا، استارت دکمه ای، رانندگی خودکار بین خطوط، هشدار خروج از خط، کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری اتوماتیک، نور بالای اتوماتیک، شارژر بیسیم تلفن همراه، سانروف، تهویه اتوماتیک، رادار تابلو خوان، کلاستر دیجیتال و... وجود دارد.