شنبه 29 اردیبهشت 1403

شتاب زدگی در تصویب طرح شفافیت عامل رد آن در شوراینگهبان شد / بررسی طرح نیازمند کار کارشناسی بیشتر بود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
شتاب زدگی در تصویب طرح شفافیت عامل رد آن در شوراینگهبان شد / بررسی طرح نیازمند کار کارشناسی بیشتر بود

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: ممکن است ایراد شورای نگهبان به مشمولان طرح درست باشد و برای رفع این ابهام مجلس ملزم به کار کارشناسی دقیق در فرصت مقتضی خواهد بود.

«احمد حسین فلاحی»، نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به ایرادات شورای نگهبان به طرح شفافیت قوای سه گانه گفت: متاسفانه در بررسی و تصویب این طرح مجلس دچار شتاب زدگی شد و همین امر موجب شد شورای نگهبان به برخی بندهای آن ایراد بگیرد.

وی با اشاره به اینکه مجلس ایرادات شورای نگهبان به طرح را می پذیرد زیرا قابل پیش بینی بود که تصویب طرحی با این اهمیت در زمان کوتاه و به طور شتاب زده ایرادات و ابهاماتی را به همراه خواهد داشت تصریح کرد: باید کار کارشناسی بیشتری بر روی این طرح که یک طرح همه جانبه است و تقریبا تمام بخش ها و دستگاه ها را شامل می شود انجام می گرفت.

فلاحی با اشاره به اینکه مجلس آمادگی دارد تا ایرادات شورای نگهبان را با دقت بررسی و ابهامات موجود را برطرف کند ادامه داد: آنچه اهمیت دارد این است شورای نگهبان طرح را رد نکرده و تنها چند ابهام و ایراد به آن وارد کرده که در فرصت مقتضی این ایرادات برطرف خواهد شد.

این نماینده مجلس درباره اینکه آیا در جریان بررسی این طرح، قوانین قبلی از جمله «قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات» و همچنین «قانون ارتقا سلامت نظام اداره و مبارزه با فساد» در نظر گرفته شده است یا نه تاکید کرد: در جریان تصویب هر طرحی در مجلس باید قوانین دیگر که قبلا و در طول سالهای متمادی تصویب شده است را در نظر گرفت چرا که در شرایط فعلی ما در کشور نیازمند تصویب قانون جدید نیستیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر براساس اعلام اداره قوانین مجلس 4 هزار قانون اضافه در کشور وجود دارد ادامه داد: باید قوانین قبلی اصلاح شود و در جریان تصویب هر طرحی در صورت لزوم قوانین قبلی که ناکارآمد هستند منسوخ اعلام شود در غیر این صورت طرح شفافیت قوای سه گانه هم در صورت تایید شورای نگهبان و تبدیل شدن به قانون سرنوشتی همانند قوانین قبلی خواهد داشت.

فلاحی خاطرنشان کرد: ممکن است ایراد شورای نگهبان به مشمولان طرح درست باشد و برای رفع این ابهام مجلس ملزم به کارکارشناسی، دقیق و در فرصت مقتضی خواهد بود.

انتهای پیام / ک