شنبه 14 مهر 1403

شرایط کرونا در روستای زنگیان سراوان بحرانی شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شرایط کرونا در روستای زنگیان سراوان بحرانی شد

زاهدان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ابتلای تعدادی از اهالی روستای زنگیان سراوان به بیماری کووید 19 این منطقه را دروضعیت بحرانی قرار داده است.

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با مسافرت تعدادی از اهالی روستای زنگیان سراوان به چابهار و ترددهای غیرضروری تعداد قابل توجهی از اهالی این روستا به کرونا مبتلا شده و قطعا این آمار در روزهای آینده افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: تیم های بهداشتی ودرمانی و اورژانس 115 در منطقه زنگیان حضور یافته اند و تمامی ترددها به حالت کنترل در آمده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: همچنین از فردا با هماهنگی شبکه بهداشت ودرمان سراوان، فرمانداری و نیروهای نظامی و انتظامی، تدابیر شدیدتری برای کنترل رفت و آمدها در سطح این روستا اتخاذ خواهد شد.

پیش از این، حضور مردم یک روستا در شهرستان خاش در مراسم فوت یکی از اهالی سبب شیوع بیماری کرونا و ایجاد وضعیت قرمز در این روستا شده بود که برای جلوگیری از گسترش آن تدابیر لازم از سوی مسوولان بهداشت و درمان، فرمانداری و سایر دستگاههای دست اندرکار اتخاذ و این بیماری کنترل شد.

دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شهرستانهای زاهدان، خاش، میرجاوه، تفتان، سراوان و سیب سوران را زیرپوشش خدمات بهداشتی درمانی دارد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*