دوشنبه 16 مهر 1403

شمار بیماران کرونایی آلمان از مرز یک میلیون نفر گذشت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شمار بیماران کرونایی آلمان از مرز یک میلیون نفر گذشت

تهران - ایرنا - شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در آلمان در حالی از مرز یک میلیون و 6 هزار نفر گذشت که میزان ابتلا و مرگ ناشی از بیماری کووید -19 طی 24 ساعت گذشته در این کشور رکورد شکسته است.

به گزارش ایرنا، از زمان مشاهده نخستین مورد مبتلا به کرونا در آلمان تا کنون یک میلیون و 6 هزار و 394 نفر به کووید -19 مبتلا شده و نزدیک به 16 هزار نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

موسسه روبرت کخ آلمان با اشاره به این آمار، شمار مبتلایان به این بیماری طی 24 ساعت گذشته را 23 هزار و 648 نفر اعلام کرد.

آمارهای موسسه روبرت کخ حاکی است در 24 ساعت گذشته 426 نفر در آلمان به دلیل ابتلا به کووید -19 جان باخته اند و به این ترتیب از زمان آغاز این بحران در آلمان (دی ماه گذشته) تا کنون در مجموع 15 هزار و 586 نفر جان خود را از دست داده اند.

نشریه بیلد آلمان امروز (جمعه) در این باره نوشت: در هیلدبورگهاوزن (ایالت تورینگن) به عنوان بحرانی ترین منطقه آلمان، در هفت روز گذشته 603 مورد مبتلا در هر 100 هزار نفر ثبت شد. این در حالی است که مهمترین عامل شیوع ویروس کرونا در این شهر برگزاری جشن های عروسی و تولد عنوان شده است.

در پی اوج گیری مجدد شیوع کرونا در مناطق مختلف آلمان، مدارس، اماکن فرهنگی - هنری و دیگر مراکز آموزشی تعطیل شده‌اند. در برخی مناطق نیز محدودیت خروج از خانه به اجرا گذاشته شده است.

به نوشته بیلد در سراسر آلمان، 62 منطقه شهری و روستایی شاهد بیش از 200 مورد آلودگی و بنابراین نقاط قرمز محسوب می شوند. روز چهارشنبه دولت های فدرال و ایالتی تصمیم گرفتند که تدابیر کرونایی بیشتری را در این مناطق به اجرا بگذارند.

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان روز گذشته (پنجشنبه) در پارلمان این کشور گفت: «بدون شک ماه‌های سخت دیگری در پیش داریم.» وی از شهروندان خواست تا به قوانین کرونایی پایبند باشند.

مرکل افزود: «تنها در صورتی که این موارد را جدی بگیریم، از بحران خارج خواهیم شد.»

بنا بر تصمیم دولت های فدرال و ایالتی محدودیت هایی کرونایی تشدید شده و تعطیلی رستوران ها، تئاتر و سینماها و مراکز تفریحی و آموزشی تا 20 دسامبر (30 آذر) تمدید می شود.

*س_برچسب‌ها_س*