سه‌شنبه 10 مهر 1403

شهبازی: روایت پیشرفت ما انسانی است نه ماشینی / بلیغ: اقتصاد سیاسی قوی جغرافیای مقاومت را بزرگ‌تر می‌کرد + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
شهبازی: روایت پیشرفت ما انسانی است نه ماشینی / بلیغ: اقتصاد سیاسی قوی جغرافیای مقاومت را بزرگ‌تر می‌کرد + فیلم

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نشست گرامیداشت هفتمین سالگرد درگذشت «روح الله نامداری» (نویسنده و از فعالان و پژوهشگران فرهنگی) با حضور اسماعیل فراهانی، محمد صادق شهبازی، سید علی سیدان و علیرضا بلیغ، به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در محل حسینیه هنر برگزار شد. علیرضا بلیغ (جامعه‌شناس و پژوهشگر فرهنگی) در ابتدا با بیان برخی نقاط قوت و ویژگی‌های خاص مرحوم نامداری،...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نشست گرامیداشت هفتمین سالگرد درگذشت «روح الله نامداری» (نویسنده و از فعالان و پژوهشگران فرهنگی) با حضور اسماعیل فراهانی، محمد صادق شهبازی، سید علی سیدان و علیرضا بلیغ، به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در محل حسینیه هنر برگزار شد.

علیرضا بلیغ (جامعه‌شناس و پژوهشگر فرهنگی) در ابتدا با بیان برخی نقاط قوت و ویژگی‌های خاص مرحوم نامداری، با اشاره به شعار سال و اهمیت نقش فعالان فرهنگی در عرصه مقاومت اقتصادی گفت: ده سال تاکید رهبری بر تولید و اقتصاد مقاومتی است و این معنایی بیش از افزایش صرف تولید و رشد GDP دارد. در توجه به تولید و اقتصاد مقاومتی، انسان‌های مستقلی از پس این تلاش بوجود می‌آید. عادت‌واره‌ها در ذهن فعالین فرهنگی و علمی باید اصلاح شود.

وی ادامه داد: با وجود منابع، خیلی راحت میتوانیم به کشوری مانند عربستان و امارات تبدیل شویم اما مردم ما علاوه بر منابع، سیاست هم دارند و به دنبال آزادی هستند. چون آن چیزی که در جوهره انقلاب بوده عملی نشده، مثلا کشوری خام فروش باشیم که با پول نفت کار فرهنگی می‌کنیم، باعث شده این نیروها به ضد خودش تبدیل شود.