یک‌شنبه 8 مهر 1403

شهروندان قرقیز از ایران به کشورشان بازگشتند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شهروندان قرقیز از ایران به کشورشان بازگشتند

تهران - ایرنا - وزارت امور خارجه جمهوری قرقیزستان در چهارچوب دستورات تعیین شده از سوی رئیس جمهوری و دولت این کشور برای بازگرداندن شهروندان قرقیزی از کشورهای دیگر، دیروز با همکاری وزارت امور خارجه جمهوری قزاقستان سه شهروند قرقیزی را از تهران به بیشکک باز گرداند.

خبرگزاری "خبر" قرقیزستان به نقل از گزارش وزارت امور خارجه این کشور نوشت: این اقدام در جهت بازگشت شهروندان قرقیزی از کشور های دیگر در شرایط شیوع بیماری کرونا و بسته شدن مرزها انجام می شود.

شهروندان مذکور با پرواز چارتر هواپیمایی کیش ایران از تهران به فرودگاه بین المللی آلماتی بازگشتند و از آنجا با پرواز ویژه به بیشکک منتقل شدند.

قرار شد همه افراد بازگشت داده شده از ایران برای طی مراحل پزشکی مناسب تحت مراقبت خاص قرار گیرند.

دوم اردیبهشت ماه بود که با گسترش شیوع ویروس کرونا در سطح جهان، «قرمانبک اکشیف» وزیر حمل‌ونقل قرقیزستان در یک نشست خبری از برنامه‌ریزی برای بازگشت بیش از 3 هزار شهروند قرقیزی خارج از کشور خبر داده بود.

وی گفت: پروازهای مستقیم با همکاری شرکت‌های خصوصی بین‌المللی برای بازگرداندن اتباع قرقیزی از کشورهای مختلف راه‌اندازی می‌شود.

این مقام قرقیزی تصریح کرد: اتباع قرقیزستان در روسیه، هند، مصر و دیگر کشورها به دلیل متوقف شدن پروازها نمی‌توانند به وطن خود برگردند بنابر این «بیشکک» انجام حدود 20 پرواز مستقیم را بررسی می‌کند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*