دوشنبه 24 اردیبهشت 1403

شهید قاسم سلیمانی همیشه کنار ملت بود

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
شهید قاسم سلیمانی همیشه کنار ملت بود

اهواز - جانشین عقیدتی سیاسی وزارت دفاع گفت: یکی از دلایل محبوبیت شهید قاسم سلیمانی این است که در کنار ملت بود.

اهواز - جانشین عقیدتی سیاسی وزارت دفاع گفت: یکی از دلایل محبوبیت شهید قاسم سلیمانی این است که در کنار ملت بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی شیرازی شامگاه جمعه در مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی در مصلای مهدیه امام خمینی اهواز اظهار کرد: ملت ایران بصیر، مقاوم با ایمان و متعهد برای دفاع از ارزش‌های انقلاب هستند.

وی افزود: ملت ایران با دست خالی شاه و آمریکا را از کشور ایران بیرون کرد و در هشت سال دفاع مقدس مقابل صدام با دست خالی جنگید تا پیروز شد؛ این ملت ولایی و با بصیرت و حامی ولایت فقیه است.

جانشین عقیدتی سیاسی وزارت دفاع بیان کرد: ملت ایران با حماسه آفرینی 9 دی، به دنیا، استکبار، کفار، مشرکان و منافقان ثابت کرد که با همه ملت‌ها متفاوت هستند

حجت الاسلام شیرازی ادامه داد: دشمن در دوران دفاع مقدس پی برد که نمی‌تواند ملت ایران را شکست دهد و از انقلاب و ارزش‌های انقلابی جدا کند به دنبال ایجاد فتنه در کشور افتاد.

وی با بیان اینکه گام‌های اول این فتنه در سال 1368 برداشته شد و آرام آرام دشمن فتنه‌ها را گسترش داد، ادامه داد: در سال 1384 عنوان فتنه را اعلام کردند و گفتند بناست جنبش سبز انقلاب ایران را ساقط کند، با برنامه ریزی‌های کنگره آمریکا 10 میلیون دلار تخصیص داده شد.

حجت الاسلام شیرازی گفت: در اواخر سال 1387 کنگره آمریکا با درخواست رئیس جمهور آمریکا 400 میلیون دلار برای فتنه اندازی در ایران تخصیص داد، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که با مخالفان داخلی ایران از طریق فضای مجازی «توئیتر» ارتباط داریم تا نظام جمهوری اسلامی را ساقط کنند.

جانشین عقیدتی سیاسی وزارت دفاع گفت: برخی افراد که دستگیر شدند اعتراف کردند که از خارج از کشور پول گرفته‌اند تا برای براندازی انقلاب با رمز عملیات «تقلب» اقدام کنند؛ و نفوذی‌های دشمن وارد انتخابات شدند تا به هدف دشمن که براندازی نظام بود دست پیدا کنند: حجت الاسلام شیرازی افزود: در آستانه عاشورا فتنه گران اعلام کردند که باید فتنه وارد فاز جدیدی شود که با کشف حجاب، اهانت به، ولی فقیه، قرآن و آتش زدن عکس امام و رهبر انقلاب، اوج این حرکت را در روز عاشورا نشان دادند.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال مبارزه با ارزش‌های انقلابی است، خاطرنشان کرد: مردم ایران در حماسه 9 دی خودجوش وارد میدان شدند و از، ولی فقیه حمایت کردند تا مشت محکمی بر دهان استکبار بزنند تا بار دیگر نشان دهند که این فتنه‌ها نمی‌تواند ان‌ها را بر علیه نظام برانگیزد.

همرزم سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با تجلیل از مقام والای این شهید گرانقدر بیان کرد: شهید قاسم سلیمانی در کنار ملت بود و کسی که در کنار ملت باشد محبوب دل‌ها خواهد شد.

حجت الاسلام شیرازی تاکید کرد: سردار سلیمانی در سال 1391 در کنگره شهدای کرمان اعلام کرد که من همه علمای جهان اسلام را می‌شناسم و با همه جلسه داشتم و هیچکس را بهتر از رهبری ندیدم و این لطف الهی در حق ملت ایران است.

وی ادامه داد: وقتی سخن از ولایت بود سردار سلیمانی با تمام وجود وارد میدان می‌شد، جناحی نبود و از هیچ گروهی حمایت نمی‌کرد و خط قرمز او ولایت بود و ملت ایران تا امروز انقلاب سردار سلیمانی را زنده نگه داشتند و در آینده هم به همین شکل راه او را ادامه خواهند داد.