یک‌شنبه 15 مهر 1403

شورای امنیت در توقف حملات رژیم صهیونیستی هیچ‌گونه اقدامی نداشته است

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
شورای امنیت در توقف حملات رژیم صهیونیستی هیچ‌گونه اقدامی نداشته است

وزیر خارجه گفت: شورای امنیت به عنوان مسئول حفظ صلح و امنیت بین‌المللی، در توقف حملات اسرائیل هیچ‌گونه اقدام موثری نداشته است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در کنفرانس بین المللی حمایت از مردم مظلوم فلسطین گفت: حضور شما نشان دغدغه مندی درباره یکی از مسائل مهم حل نشده بین المللی است. مسئله فلسطین همواره مورد توجه جمهوری اسلامی ایران بوده و در اندیشه‌های امام خمینی (ره) و در نگاه بلند امام خامنه‌ای قرار دارد. امروز ما گرد هم آمده‌ایم تا درباره مسئله فلسطین و به ویژه تحولات هفته‌های اخیر، یعنی نسل کشی بیش از بیست هزار نفر از غیر نظامیان غزه و کرانه باختری که 75 درصد آنان را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند و تخریب گسترده زیر ساخت‌های حیاتی و آوارگی بسیاری ساکنان این باریکه گفت‌وگو کنیم.

وی ادامه داد: هدف نهایی ما توقف حملات بی رحمانه رژیم جعلی، آپارتاید و اشغالگر اسرائیل، مقابله با جنایات جنگی و نقض حقوق بین الملل بشر دوستانه و همچنین یافتن راه‌هایی برای حق تعیین سرنوشت فلسطینی‌ها و احقاق حقوق آنهاست. این همایش در شرایطی برگزار میشود که روز گذشته شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه‌ای را درباره ضرورت ارسال کمک‌های بشر دوستانه به سراسر غزه به تصویب رساند. اما این شورا به عنوان مسئول حفظ صلح و امنیت بین المللی متاسفانه در توقف حملات و کشتار هیچ گونه اقدام موثری نداشته است.

وزیر امور خارجه افزود: اصلی‌ترین مانع در این زمینه دولت آمریکا و برخی از متحدان کاخ سفید هستند که عملا به نسل کشی پرداخته اند. در این شرایط مسئولیت همه ما به ویژه دولت‌های مستقل و آزاده ایجاب میکند که از هیچ کوششی برای حمایت از فلسطین دریغ نکنیم.

درحال تکمیل /

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی