دوشنبه 9 مهر 1403

شکایت استاد محسن رضایی از همتی / رئیسی خواستار پاسخگویی به ابهامات شد / اشتباه نامزد‌ها در مناظره اقتصادی

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
شکایت استاد محسن رضایی از همتی / رئیسی خواستار پاسخگویی به ابهامات شد / اشتباه نامزد‌ها در مناظره اقتصادی

گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو_ «هشتمین جمهور» عنوان بسته خبری - تحلیلی است که همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب هشتمین رئیس جمهور، به بازخوانی اخبار انتخابات می‌پردازد. آخرین اخبار انتخابات و مناظرات را در «هشتمین جمهور» بخوانید. اشتباه نامزد‌ها در مناظره اقتصادی سید حمید حسینی، فعال اقتصادی در واکنش به برخی اظهارنظر‌ها در مناظرات در رشته توییت‌هایی نوشت: اطلاعات وآمار غلطی که دیشب...

گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو_ «هشتمین جمهور» عنوان بسته خبری - تحلیلی است که همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب هشتمین رئیس جمهور، به بازخوانی اخبار انتخابات می‌پردازد.

آخرین اخبار انتخابات و مناظرات را در «هشتمین جمهور» بخوانید.

اشتباه نامزد‌ها در مناظره اقتصادی

سید حمید حسینی، فعال اقتصادی در واکنش به برخی اظهارنظر‌ها در مناظرات در رشته توییت‌هایی نوشت: اطلاعات وآمار غلطی که دیشب در مناظره توسط اقایان قاضی زاده هاشمی، زاکانی و رئیسی بیان شد، ولی مجری تلویزیون ساده از کنار آن گذشت.

آقای قاضی زاده هاشمی که انصافا مستقل واخلاق مدار بود، مدعی شد که نقدینگی بعد از انقلاب 70 هزار برابر شده است، در حالیکه در 40 سال گذشته ارز 3000برابر و نقدینگی 6000 برابر شده است. نقدینگی در سال 60 حدود 500 میلیارد تومان ونرخ ارز حدود 7 تومان بوده است. لطفا اصلاح فرمایید.

آقای زاکانی ادعا کرد که دولت از محل بورس 300 هزار میلیارد تومان کسری بودجه خود را تامین کرده (یعنی سهام فروخته) واز این طریق سهامداران خرد را بر علیه دولت تحریک نموده، در حالیکه فروش سهام دولت فقط 38 هزار میلیارد تومان بوده و دولت از بازار سرمایه استقراض کرده و ربطی به بورس نداشته است. این آمار غلط است و دولت این مبلغ را از ملت و بانک‌ها استقراض کرده و سود پرداخت می‌کند. درآمد دولت از فروش سهامش در بانک، بیمه و واحد‌های پالایشی کمتر از 50 هزار میلیارد تومان بوده است.

جناب آقای رییسی نیز اعلام فرمودند که مالیات بنگاه‌های تولیدی را از 25 درصد به ده درصد کاهش می‌دهند، اکنون طبق مصوبه مجلس مالیات 20 درصد می‌باشد. در رابطه با واگذاری‌ها نیز تنها دولت را مقصر دانستند. در شورای عالی واگذاری نمایندگان سایر قوا حضور دارند و باید پاسخگو باشند.

رئیسی خواستار پاسخگویی به ابهامات شد

محمد مهدی اسماعیلی، نماینده سیدابراهیم رئیسی نامزد انتخاباتی سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری، در نامه‌ای به کمیسیون تبلیغات صدا وسیما نوشت: از آنجایی که در اولین برنامه مناظره انتخابات ریاست جمهوری، آقایان عبدالناصر همتی و محسن مهرعلیزاده علیه آیت الله سید ابراهیم رئیسی افترا‌هایی عنوان کردند، خواهشمند است مبتنی بر مقررات اعلامی، زمانی جهت پاسخگویی رسمی به این موارد کذب در اختیار قرار گیرد.

جلیلی: ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران خرد بورس را به حداقل می‌رسانیم

سعید جلیلی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: زمانی که بازار سرمایه، به بازار سفته بازی و سوداگری تبدیل شود، نتیجه لازم را نخواهد داشت و اگر می‌خواهید بازار بورس آرامش پیدا کند، باید بین بازار پولی و بازار سرمایه هماهنگی وجود داشته باشد. هنر رئیس‌جمهور باید این باشد که بتواند بانک مرکزی، بیمه مرکزی و سازمان بورس را با هم در این جهت هماهنگ کند و همچنین تدابیری اندیشیده شود تا اگر کسی در این عرصه وارد شد اطمینان داشته باشد و یکی از برنامه‌های ما این است که در سه ماه اول، دولت آینده سازوکاری اندیشیده شود تا ریسک پذیری را برای سهامداران خرد به حداقل برسانیم.

شکایت استاد محسن رضایی از همتی

پروفسور مسعود درخشان، استاد تمام دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی در واکنش به اظهارات مطرح شده توسط عبدالناصر همتی، کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری درباره صلاحیت علمی محسن رضایی و همچنین صلاحیت علمی و اخلاقی برخی اساتید دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران در مناظره شنبه، با ارسال نامه‌ای به منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات، ضمن ابراز شکایت از همتی، خواستار تشکیل دادگاه ویژه رسیدگی به این‌گونه جرائم شد.

انتقاد مصباحی مقدم از اولین مناظره

غلامرضا مصباحی مقدم، عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: مناظره بیشتر مدل کنکور برگزار شد و در حال و هوای مناظره نبود. کاندیدا‌ها باید به سمت ارائه برنامه بروند و این فضای درگیری و منازعه باعث جذب رأی برای هیچ کاندیدایی نخواهد شد. مناظره یعنی یک سوال از هر 7 کاندیدا پرسیده شود. ممکن است نامزد‌ها در مناظرات بعدی برنامه هایشان را رو کنند.

انتقاد مطهری از طراحی سوالات مناظره

علی مطهری، نماینده سابق مجلس در توئیتی در واکنش به سوالات اولین مناظره انتخابات و نادیده گرفتن تحریم ها، اف‌ای تی اف و کرونا نوشت: سوالات مناظره نامزد‌ها به گونه‌ای تنظیم شده بود که گویی تحریم‌ها و نپیوستن به اف‌ای تی اف و نیز همه گیری کرونا نقشی در وضع اقتصادی کشور نداشته است. پاسخ‌های اکثر نامزد‌ها هم به گونه‌ای بود که گویی با شرایط موجود می‌خواهند شاخص‌های اقتصادی را به نقطه مطلوب برسانند، یعنی کاری نشدنی. نامزد‌ها باید دو گونه برنامه بدهند، یکی با فرض رفع تحریم‌ها و دیگری با شرایط موجود.

سانسور کردند

ستاد انتخابات محسن مهرعلیزاده کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری از سانسور نخستین فیلم مستند این کاندیدا توسط صدا و سیما خبر داد و در اطلاعیه‌ای نوشت: مستند تلویزیونی این نامزد ریاست جمهوری بعد از سانسور بخش‌های زیادی از آن ساعت 20 از شبکه 1 سیما پخش شد. واحد رسانه ستاد مرکزی مهرعلیزاده نسخه اصلی مستند را در اختیار رسانه‌ها قرار داده و همچنین از طریق فضای مجازی منتشر خواهد کرد.