پنج‌شنبه 19 مهر 1403

شکایت مدیرعامل پیشین استقلال از قربان‌زاده / وکیل آجورلو: قانون اجازه نمی‌دهد با آبروی افراد بازی کنید

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
شکایت مدیرعامل پیشین استقلال از قربان‌زاده / وکیل آجورلو: قانون اجازه نمی‌دهد با آبروی افراد بازی کنید

اظهارات حسین قربان‌زاده رئیس پیشین سازمان خصوصی‌سازی علیه مصطفی آجورلو منجر به شکایت مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال از وی شده است.

- اخبار ورزشی -

عیسی محمدیان نعمت‌سرا وکیل مصطفی آجورلو درباره شکایت مدیرعامل سابق باشگاه استقلال از قربان‌زاده گفت: بعد از شکایت سازمان خصوصی از اعضای سابق هیئت مدیره استقلال، کلیه اسناد و مدارکی را که نشان می‌دهد این شکایت واهی است به شعبه 10 بازپرسی کارکنان دولت ارائه کردیم. بعد از آن جهت ادای توضیحات یک بار در شعبه حاضر شدیم که در پایان جلسه بازپرس محترم که براساس قانون باید در هر پرونده‌ای قرار تأمین صادر کند با توجه به میزان توجه اتهام به موکل خفیف‌ترین قرار را صادر کرده یعنی صرفاً الزام به حضور به این معنی که در صورت لزوم به حضور بعدی موکل در شعبه صرفاً متعهد به حضور است. متأسفانه آقای قربان‌زاده با بیان خبر کذب صدور وثیقه میلیاردی علیه آقای آجورلو و سایر اعضای هیئت مدیره در روزها و هفته‌های گذشته دنبال اثرگذاری منفی بر افکار عمومی و ایجاد این شائبه ناصواب بوده است که عملکرد مدیران سابق موجب خسارت به باشگاه استقلال و بیت‌المال شده و دستگاه قضایی نیز در راستای جبران این خسارت بدواً مبادرت به اخذ وثیقه میلیاردی کرده است و متأسفانه این خبر خلاف واقع را دو بار و حتی در سیمای جمهوری اسلامی اعلام کرده که اعضای سابق هیئت مدیره به قید وثیقه میلیاردی آزاد هستند، ادعای کذبی که به جای اطلاع‌رسانی بیشتر بوی تخریب می‌دهد و حیثیت مخاطبین خود را نشانه گرفته است.

اختصاصی | گفت‌وگویی صریح با آجورلو؛ از ماجرای هزینه 700 میلیاردی تا پرونده استراماچونی / «با طراحان کودتا مناظره می‌کنم»

وی افزود: تجربه ثابت کرده چنین اشخاصی با چنین مواضع رسانه‌ای ناصواب یا به عدم حقانیت ادعای خود واقف هستند و یا به ظرفیت‌های موجود در دستگاه قضایی برای تحقق عدالت تردید دارند که با جنجال‌های رسانه‌ای و حتی اخبار کذب و غیرواقعی سعی می‌کنند در مرجع قضایی از طریق فشار افکار عمومی اثرگذار باشند. خوشبختانه بازپرس محترم رسیدگی‌کننده فردی آگاه، باتجربه و قانونمند و بی‌توجه به حواشی ایجادشده از سوی شاکی در حال رسیدگی به پرونده است و پرونده نیز در مسیر درستی در حال رسیدگی است.

محمدیان اضافه کرد: آقای آجورلو همانگونه که در دوران مدیریت خود واکنش سریعی به بداخلاقی‌های برخی اشخاص معلوم‌الحال نشان نمی‌داد در حواشی اخیر نیز با سعه صدر قصدی برای پاسخگویی به اظهارات کذب مطرح شده را نداشت، اما با توجه به حجم اظهارات خلاف واقع آقای قربان‌زاده در رسانه ملی، جراید ورزشی، سایت‌ها و برخی دیگر از رسانه‌ها در مورد موارد متعدد لازم بود اقدام قضایی لازم انجام شود. از آنجایی که موکل من آقای آجورلو به عدالت قوه قضاییه ایمان دارد تاکنون از اظهارنظر و پاسخگویی رسانه‌ای خودداری کرده تا روند پرونده براساس نظر متولیان دستگاه قضایی پیش برود و طبیعتاً در این خصوص نیازی به شایعه‌پراکنی و انتشار اخبار ساختگی نبوده و نیست. متأسفانه در این چند ماه روند اتهام‌زنی و بیان موضوعات کذب علیه آقای آجورلو استمرار داشت، اما ایشان تا کنون راضی به شکایت از این اشخاص نبوده است، اما بالاخره موارد و مسائل متعدد بیان شده در روزهای اخیر موجب شد ایشان به منظور اثبات حقیقت و کشف برخی موارد کذب و غیرواقعی که می‌تواند مصداق مکرر نشر اکاذیب، افترا و تشویش اذهان عمومی باشد حاضر به شکایت شوند. در این روزها موارد و اتهاماتی مثل افزایش 600 درصدی مبالغ قراردادها، استفاده از پوز شخصی یا عنوان کردن عبارت دریافت حق حساب و درصد، دریافت ارز از هوادار قطری، وجود فساد و اتفاقات پشت پرده در امضای قراردادها و مسائل اینچنینی مطرح شده که لازم است فرد مدعی کلیه این موضوعات را با ارائه مدارم لازم اثبات کند.

وکیل آجورلو در پایان خاطر نشان کرد: باعث تأسف است که فردی قبل از رسیدگی و صدور رأی رأساً در رسانه‌ها در جایگاه قاضی نشسته و اتهامات متعددی را مطرح می‌کند که خلاف اخلاق و قانون است. شما اگر به صحت ادعای خود باور دارید چه دلیلی دارد قبل از تصمیم و نظر مرجع قضایی مشغول محاکمه یک جانبه رسانه‌ای هستید و برای افکار عمومی نقش قهرمان را بازی می‌کنید؟ طبیعتاً قانون به هیچ شخصی اجازه نخواهد داد با آبروی اشخاص بر مبنای دیدگاه‌ها، مقاصد و اهداف شخصی خودش بازی کند.