سه‌شنبه 12 تیر 1403

صادرات محصولات کشاورزی در 3 ماهه نخست امسال چقدر رشد کرد؟

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
صادرات محصولات کشاورزی در 3 ماهه نخست امسال چقدر رشد کرد؟

آمار گمرک نشان می‌دهد در بهار سال جاری، صادرات محصولات کشاورزی نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 28 درصدی داشته است.

بخش کشاورزی از دیرباز یکی از ستون‌های اصلی اقتصاد هر کشوری بوده و نقشی حیاتی در تامین امنیت غذایی جوامع ایفا می‌کند. با توجه به رشد روزافزون جمعیت جهان و افزایش تقاضا برای غذا، اهمیت این بخش بیش از پیش آشکار شده است.

خبر مرتبط صادرات تخم مرغ 5 درصد افزایش یافت

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: طی 3ماه نخست امسال 40 هزار تن تخم مرغ با ارزش 45 میلیون دلار صادر شده که نسبت به سال قبل 5 درصد رشد داشته است.

در سال‌های اخیر، به لطف کاهش افت‌های گیاهی و تلاش‌های بی‌وقفه کشاورزان زحمتکش، شاهد افزایش چشمگیر تولید انواع محصولات باغی و زراعی در کشور بوده‌ایم.

حاصل این تلاش‌ها، عرضه انبوه محصولات باکیفیت ایرانی به بازارهای جهانی و رشد 28 درصدی صادرات محصولات کشاورزی در بهار امسال است.

خبر مرتبط صادرات روغن خوراکی ممنوع شد

روغن یکی از اقلام اساسی و با مصرف روزانه بالا در خانوارها است مشمول ارز ترجیحی است؛ بنابراین کالاهایی که دارای ارز دولتی هستند صادرات آن با حساسیت بیشتری پیگیری می‌شود.

آخرین آمارهای گمرک از صادرات محصولات کشاورزی در سه ماه نخست سال‌جاری، رشد در وزن و ارزش صادرات این گروه کالایی را نشان می‌دهد. بر اساس این آمارها، وزن و ارزش صادرات محصولات کشاورزی، نسبت به سه‌ماهه نخست سال 1402، به ترتیب 23.88 و 29.85 درصد رشد داشته‌است.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

صادرات محصولات کشاورزی در 3 ماهه نخست امسال چقدر رشد کرد؟ 2
صادرات محصولات کشاورزی در 3 ماهه نخست امسال چقدر رشد کرد؟ 3