شنبه 7 مهر 1403

صدا و سیما جلسات کمیسیون طرح فضای مجازی را به صورت زنده پوشش دهد

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
صدا و سیما جلسات کمیسیون طرح فضای مجازی را به صورت زنده پوشش دهد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، غلامرضا نوری قزلجه نماینده مردم بستان آباد در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (چهارشنبه 19 آبان ماه) گفت: در طول تاریخ و در پس قرون و در کشاکش حکومت‌ها و دولت‌ها با سلایق و علایق گوناگون این روحانیت اصیل و مرجعیت بود که همواره صدای ملت بوده و هستند و در عصر حاضر و به برکت انقلاب اسلامی ملت بزرگ و فهیمه ایران ثمره و میوه مرجعیت با عنوان ولایت فقیه نمود عینی یافته بنابراین ولایت فقیه جدا از مرجعیت نیست و جداسازی آن جواب ولایت فقیه است.

شورای اسلامی اظهار داشت: اکنون نیز مرجعیت بیدار و مسئولیت‌پذیر از سرما در کنار ولایت و امامت بوده و به عنوان دغدغه‌مندان دین و دنیای مردم و سعادتمندی آنها همواره مصلحت امت را رهنمون و گوشزد می‌کنند و شخصیت بزرگوار و کم‌نظیری چون حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی که حضرت امام رحم الله علیه وصیت نامه سیاسی الهی خود را به ایشان سپرده‌اند از جمله این مراجع عظیم الشأن هستند. در امتداد قرن‌ها تجربه مرجعیت و روحانیت اصیل به عنوان درد آشنای دلسوز بازهم همان صدای مردم عصر خویش هستند.

وی افزود: وقتی قانون اساسی آخرمان را ورق می‌زنیم و بر سطور پر افتخار آن می‌نگریم هر یک از کلمات دریچه‌ای مناظر پر افتخار و تلاش خستگی‌ناپذیر و ملت شریف ایران برای دستیابی به یک میثاق ملی و یک قانون اساسی مترقی با کوله باری از تجربه و آزمون‌هاست و یادآور جانفشانی‌ها و خون‌های ریخته شده رشادت‌ها و پایمردی‌ها بی‌شمار است.

نوری قزلجه خاطرنشان کرد: ما به گذشتگان ما به عنوان عنوان اولین ملتی که به دنبال قانون اساسی بوده‌ایم و به آن دست یافته‌ایم افتخار می‌کنیم و بعد از انقلاب اسلامی آن را غنی‌تر و قابل اتکاتر کرده‌ایم و اکنون مسئولیت سنگین حفظ و رعایت آن را بر عهده گرفته‌ایم.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر بخواهیم میثاق ملی را در یک جمله خلاصه کنیم آزادی و حاکمیت اراده ملت بر امور جامعه خویش است و در اینجاست که اراده ملت در مجلس متجلی می شود و به همین دلیل مجلس در رأس امور قرار گرفته است و منشاء همه قدرت‌ها در کشور است شخص من نماینده و نه ساختار این مجلس بلکه تجلی اراده ملت در رأس امور است.

وی ادامه داد: بنابراین تصمیمات ما و قانونگذاری ما الزاما باید در چارچوب اراده ملت و آزادی‌های مدنظر ملت باشد یا همان اصطلاح پارلمانی آن با رعایت اصول قانون اساسی باشد یعنی شکل‌گیری این مجلس و هم فعالیت آن باید کاملا مبتنی بر اراده ملت باشد و اگر برخلاف آن عمل شود و به خواهد منشاء این اراده یعنی ملت را از آزادی‌های آزادی هایش محروم کند چنین تصمیماتی در محکمه ملت مردود خواهد بود.

نوری قزلجه اضافه کرد: بنابراین که برای اقتصاد قانون بنویسیم چه برای جمعیت و چه برای فضای مجازی قانون بنویسیم و چه برای انتخابات‌ها حتما باید روح قانون اساسی را که تجلی اراده ملت است همیشه و در همه حال مراعات کنیم.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: فارغ از نگاه‌های سیاسی و جناحی و فارغ از گلایه‌های که در موضوع انتخابات ریاست جمهوری اخیر هست همه باید کمک کنیم که این دولت جدید موفق شود.

وی افزود: بی‌تردید بهره‌گیری از نیروی انسانی شایسته و توانمند و تجربه مدیران موجود کمک شایانی به دولت خواهد کرد و نیک می‌دانیم که کشور از نظر اقتصادی در شرایط حساسی قرار دارد و ضربه‌هایی که دولت آمریکا در سال‌های اخیر به اقتصاد ایران زده است خاطرنشان کرد رهبر معظم انقلاب فرمودند تحریم‌هایی که ترامپ انجام داد جنگ اقتصادی آمریکا با ایران است و هنوز ادامه دارد و اگر که ملت و مسئولین سالهاست که مقاومت می‌کنند و دولت آمریکا را در رسیدن به آرزویش که قحطی در ایران ماکان بند اما باید همه تلاش کنیم تا هر چه زودتر و به هر شکل و به هر نحو ممکن این فشار سنگین و ظالمانه در حوزه اقتصاد و گرانی مایحتاج ضروری مردم را از دوش مردم صبور و مقاوم ایران برداریم.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باید بپذیریم که تحریم‌ها بر اقتصاد ما اثر داشته و 30 درصد هم که باشد باز در حوزه اقتصاد مقدار قابل توجهی اثرگذار است در طی مدت کوتاه چند ماه ارزش پول ملی بیش از دو برابر کاهش یافته قدرت خرید مردم نصف شد و افزود مسئولین شرمنده نجابت مردم مقاوم و صبور هستند ولی قطعا راه جبران آن حذف ارز ترجیحی از کالاهای اساسی و افزودن بر بار فشار بر اقشار ضعیف جامعه نیست و باید از نظر کارشناسی کارشناسان و دلسوزان بهره جست و تصمیمات شجاعانه و جسورانه گرفت و با سیاست ورزی توأم با حکمت و حفظ اقتدار و عزت ملی و با تمام قوا گفت در پی چاره ای اساسی بود.

نوری قزلجه خاطرنشان کرد: از سازمان صدا و سیما را می خواهم بر اساس ظرفیت ایجاد شده در آئین‌نامه داخلی کمیسیون مشترک طرح حمایت از کاربران فضای مجازی نسبت به پوشش مستقیم جلسات این کمیسیون به عنوان یک مطالبه عمومی اقدام کند.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود در بخش‌های مختلف از مسئولین خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد.

انتهای پیام /

*س_ شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید _س* این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید مجلس شورای اسلامی ولایت فقیه انقلاب اسلامی قانون اساسی نماینده مردم بستان آباد در مجلس نطق میان‌دستور این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است