جمعه 28 اردیبهشت 1403

صدور بیش از 300 هزار نسخه الکترونیک در قزوین / بیمه سلامت قزوین 800 میلیارد برای بیماران کرونایی هزینه کرد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
صدور بیش از 300 هزار نسخه الکترونیک در قزوین / بیمه سلامت قزوین 800 میلیارد برای بیماران کرونایی هزینه کرد

قاسم بهرامی با بیان اینکه تعداد کل نسخه پیچی الکترونیک انجام شده در سطح استان قزوین 304 هزار و 581 نسخه بوده است، گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون بیش از 11 هزار و 701 پرونده تشکیل شده و بالغ بر 800 میلیارد ریال برای بیماران بستری هزینه شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قاسم بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به مزایای اجرای طرح نسخه الکترونیک اظهار کرد: طرح نسخه پیچی و نسخه نویسی الکترونیک از ابتدای سال 98 در استان قزوین به مرحله اجرا درآمد.

وی افزود: این طرح به منظور ایجاد صورتحساب الکترونیکی، کاهش هزینه‌های شهروندان و دولت، سالم سازی محیط زیست، کاهش قطع درختان برای تهیه کاغذ، کاهش خطای پزشکی، کنترل مصرف بی‌رویه دارو، کاهش کاربردی دفترچه‌های کاغذی، سهولت در دسترسی به خدمات درمان، تشکیل پرونده الکترونیکی درمان و حفظ سوابق بیمه‌شدگان اجرا شد. مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین تصریح کرد: با اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک سالانه حدود 400 میلیارد تومان در صدور دفترچه بیمه کاغذی صرفه جویی شد و از صدور حدود 20 میلیون جلد دفترچه در سال جلوگیری به عمل آمد. وی با اشاره به جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت در استان عنوان کرد: جمعیت استان قزوین حدودا یک میلیون و 300 هزار نفر است که از این تعداد حدود 461 هزار و 239 نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که این رقم حدود 35 درصد از جمعیت استان را در برمی‌گیرد. 35 درصد جمعیت استان قزوین تحت پوشش بیمه سلامت هستند بهرامی بیان کرد: آمار بیمه شدگان روستایی در سطح استان قزوین 266 هزار و 907 نفر و تعداد بیمه شدگان شهری شامل کارکنان دولت، بیمه همگانی سلامت رایگان، ایرانیان و سایر اقشار 194 هزار و 332 نفر است.

وی ابراز کرد: هم اکنون 374 هزار و 534 نفر از جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت استان قزوین به صورت رایگان خدمات دریافت می‌کنند. این مقام مسئول گفت: بیمه سلامت استان قزوین با 489 موسسه درمانی شامل پزشکان عمومی و متخصص، داروخانه‌ها، بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، آزمایشگاه‌ها و رادیولوژی‌ها طرف قرارداد است. وی بیان کرد: با اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک از ابتدای سال 98 صدور دفترچه بیمه به صورت الکترونیک است و در سیستم بیمه‌گری سازمان به صورت الکترونیک ثبت شده و برای بیمه‌شدگان در کلیه صندوق‌ها بیمه نامه صادر می‌شود. بهرامی تصریح کرد: 959 بیمار خاص شامل بیماران هموفیلی، تالاسمی، بیماران کلیوی و ام اس، تحت پوشش بیمه سلامت استان قزوین هستند و سالانه بیش از 104 میلیارد و 850 میلیون ریال هزینه به این بیماران پرداخت می‌شود. 959 بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت استان قزوین هستند

وی با اشاره به پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها در طرح نسخه نویسی الکترونیک بیان کرد: مطالبات پزشکان عمومی، متخصص و دندانپزشکان تا مهر ماه سال 1400 پرداخت شده است؛ همچنین مطالبات بیمارستان‌های دولتی تا 60 درصد در شهریورماه امسال پرداخت شد. مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین افزود: مطالبات آزمایشگاه‌ها، داروخانه‌ها، درمانگاه‌ها، رادیولوژی‌ها و فیزیوتراپی‌ها تا مهر امسال و مطالبات بیمارستان‌های خصوصی تا شهریور ماه سال جاری پرداخت شده است. بهرامی عنوان کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون بیش از 11 هزار و 701 پرونده تشکیل شده و بالغ بر 800 میلیارد ریال در زمینه خدمات بیمه سلامت در استان قزوین برای بیماران بستری هزینه شده است. وی خاطرنشان کرد: تعداد کل نسخ الکترونیک صادر شده در استان قزوین 182 هزار و 469 نسخه بوده که شامل ویزیت الکترونیکی در درمانگاه‌ها با بیش از 71 هزار نسخه، در بیمارستان‌ها با بیش از 43 هزار نسخه و در مطب‌ها با 67 هزار و 456 نسخه است. این مقام مسئول در پایان گفت: تعداد کل نسخه پیچی الکترونیک انجام شده در سطح استان قزوین 304 هزار و 581 نسخه شامل داروخانه‌ها 195 هزار و 159 نسخه، آزمایشگاه‌ها 65 هزار و 686 نسخه، تصویربرداری 41 هزار و 497 نسخه و سایر موارد شامل 2 هزار و 239 مورد بوده است.

انتهای پیام /