پنج‌شنبه 19 مهر 1403

صندوق نوآوری و شکوفایی نقش مهمی در حمایت از دانش‌بنیان‌ها دارد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
صندوق نوآوری و شکوفایی نقش مهمی در حمایت از دانش‌بنیان‌ها دارد

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: معاونت فناوری ریاست جمهوری صندوقی تحت عنوان صندوق نوآوری و شکوفایی را در اختیار دارد که می‌تواند از ایده‌های دانش‌بنیان حمایت کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اقبال شاکری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی از ابتدای شروع به کار خود دغدغه حمایت از کسب و کارها و دانش‌بنیان‌ها داشته است، لذا به همین دلیل در اسفند سال گذشته بود که قانون حمایت از شرکت‌ها و کسب و کارهای دانش‌بنیان به تصویب رسید. این قانون می‌تواند بخش قابل توجهی از مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان را رفع کند و شرکت‌های دانش‌بنیان را در ریل اصلی تولید و توسعه اقتصادی قرار دهد.

وی افزود: همچنین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نقش مهمی در حمایت از کسب و کارهای دانش‌بنیان دارد. این معاونت صندوقی تحت عنوان صندوق نوآوری و شکوفایی را در اختیار دارد که می‌تواند از ایده‌های دانش‌بنیان حمایت کند. عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هرگونه تسهیلات حمایتی و سایر اقدامات پشتیبان‌کننده باید از سوی این صندوق انجام شود. پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت، پرورش ایده‌های نو و جذاب و سرمایه‌گذاری برروی این ایده‌ها از سوی صندوق مذکر انجام می‌شود. هرچند حمایت‌های بانکی هم شرط است اما صندوق نوآوری و شکوفایی نقش به مراتب مهم‌تر از حمایت بانکی دارد. همچنین یکی دیگر از کارویژه‌های صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیل تضماین و مشکلات مربوط به ضامن است، یعنی این صندوق تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا هر شرکت دانش‌بنیانی که مشکل ضامن دارد، این مشکل را برطرف کند. شاکری با بیان اینکه از شرکت‌های دانش‌بنیان نباید حمایت صوری و شعاری انجام شود، عنوان کرد: دوره شعار و حرف گذشته و اکنون باید از شرکت‌های دانش‌بنیان نهایت حمایت انجام شود. به باور من یکی از راه‌های عملیاتی پیوند میان صنعت و شرکت‌های دانش‌بنیان است تا به نتایج مثبت خوبی دست پیدا کنیم، مشابه آن چیزی که در حوزه نانو و صنایع دفاعی شاهد هستیم. انتهای پیام /*